Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte loopar i Garageband?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

när jag uppgraderade från panter till tiger så gjorde jag en prev. systems mapp. där i ligger ju "gamla" garageband så att säga... alla loopar och så.

när jag uppgraderat datan så visade det sig att garageband inte längre hittar looparna, och jag antar att det är för att sökvägen blir annorlunda nu när de ligger på en annan plats på datan (men man tycker ju att det borde installerats på nytt ändå eller?)

nu har jag testat med att kopiera hela audiomappen från prev. systems till "nya" mappen, men det funkar ju ändå inte. hur ska jag göra för att garageband ska hitta looparna igen?!?!

Öppna GarageBand. Hitta mappen "Apple Loops" i Findern och dra hela mappen till GarageBands "loop"-del i programmet. Då ska alla loopar läggas till igen. Du får även frågan om du vill flytta mappen med loopar till ursprungsstället eller om du vill ha kvar looparna på nuvarande plats på hårddisken.

ah! tack martin... nu funkar det ju. (givetvis var det inte svårare än så)

• Medlem
  • 2006-03-19 00:22

Gäller detta fortfarande? Jag har en ny iMac Intel som inet har mer än en enda loop vid första starten: Blues Harmonica 07. Jag hittar 1106 loopar på ett ställe som ser ut att vara rätt, men de syns inte i GB. När jag drar mappen med dessa 1106 loopar får jag bara en till av Blues Harmonica 07. Och några skivor får man inte längre med sina macar verkar det som. (Hur gör man om man måste installera om systemet? Eller Garageband eller vaffan som helst?))

Nu kommer en klassiker, testa att reparera behörigheter.
Vaddå, fick du inte med några installations-skivor med datorn? Det låter konstigt....

• Medlem
  • 2006-03-19 12:56

Hurra! Reparationen ledde till att jag fick en tredje version av nämnda munspel. Men det var också allt.
När jag som annan användare utan adminstatus ska lägga till filerna (som jag kommer åt i Finder) kommer inte ens munspelet in i programmet.

• Medlem
  • 2006-03-21 21:36

Nu håller jag på med en annan användare. Efter att ha släppt mappar med 3 Gb loopar har jag inte en enda loop i Garageband. Men om jag släpper en enstaka loop på Garageband sedan får jag en varning om att loopen redan finns. Vad är detta?

Har du provat att slänga prefsarna i ditt användar bibliotek?
com.apple.garageband.cs
com.apple.garageband.plist

Det borde återställa GarageBand.

Ahhh att det var så lätt

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Har du provat att slänga prefsarna i ditt användar bibliotek?
com.apple.garageband.cs
com.apple.garageband.plist

Det borde återställa GarageBand.

Ja nu fungerar det, men vilken bugg! Jag fick ju meddelandet ogilitigt instrumentbibliotek efter att ha installerat GB2 och då går det inte att välja den mappen som jag hade och som låg rätt placerad..

hursom helst så funkar ju GB3 bättre.

• Medlem
  • 2006-03-22 23:20

Underbart! Fast nu har jag dubletter av alla. Kan vara eftersom jag har draigt och släppt. Kan också vara för att jag delar ut loopar från en annan användare?

1
Bevaka tråden