Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program att bränna flac till cd-audio utan att konvertera?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-02 12:55

Som rubriken säger..Finns det något program till Macen där jag kan bränna mina flac filer direkt till cd... för det känns ju helt meningslöst annars....

toast nr 7 huuura!!!!!!

Ursprungligen av alf-magnus:

toast nr 7 huuura!!!!!!

Hur gör man detta i toast?

Jag har en drös med filer som har ändelsen .shn (en FLAC ändelse) men jag kan inte förmå Toast 7 att överhuvudtaget vilja importera dessa?

• Medlem
  • 2005-09-02 17:17

Att konvertera lossless till aif innan bränning påverkar väl inte ljudet nämnvärt?

Ursprungligen av EricBradley:

Hur gör man detta i toast?

Jag har en drös med filer som har ändelsen .shn (en FLAC ändelse) men jag kan inte förmå Toast 7 att överhuvudtaget vilja importera dessa?

.shn är formatet Shorten. Det är också en icke-förstörande komprimering men har det något med FLAC att göra?

Packa upp till AIFF eller Wave och bränn sedan dessa.

Nyfiken, vad är flac?

Ursprungligen av Alphonze:

Nyfiken, vad är flac?

Här finns lite info om FLAC

Jag lyckas utan problem få in mina flac-filer i Toast, men det går bara att lyssna på dom. När jag försöker bränna en skiva går det sämmre. Det enda som händer är att programmet skakar lite ogillande på sig och inget mer händer. Det hade varit lättare om jag fick ett felmeddelande eller något. Vet någon var problemet ligger och hur jag lyckas få ut mina flac-filer på cd?

• Medlem
  • 2005-10-18 16:52

ja, problemet ligger i att du inte gjort det nödvändiga: flac -> aif -> toast -> cd

Okej, så det ska inte gå att dra och släppa flac-filerna i Toast för att sedan brännas?

• Medlem
  • 2005-10-18 19:19

Jag vet inte om Toast 7 (har sexan själv) klarar det, hursomhelst bör det inte bli någon kvalitetsförsämring, det blir bara ett steg till innan bränning...

Roxio som gör Toast skriver om Toast 7 och dess nya finesser: "Seamless support for OGG and FLAC - popular enthusiasts audio formats – in audio CD and music DVD projects." Så det borde gå att bränna direkt, om jag tolkar detta rätt. Annars kan t ex programmet xACT göra flac-filerna till vanliga ljudfiler (aif/wav) innan bränning.

Det går utmärkt att konvertera filerna till wav, aif, ogg vorbis, m.m. från Toast 7. Det konstiga är att jag måste konvertera manuellt till ett annat format och sedan bränna från de filerna.

Det går utmärkt att bränna flac filer i toast 7, jag vet. Gör som vanligt dra fileran eller mappen till toast fönstret och klicka på bränn

Ursprungligen av alf-magnus:

Det går utmärkt att bränna flac filer i toast 7, jag vet. Gör som vanligt dra fileran eller mappen till toast fönstret och klicka på bränn

Det är precis så jag har försökt göra, men det enda som händer när jag trycker på brännknappen är att programfönstret hoppar till en aning.

Ursprungligen av divander:

Det är precis så jag har försökt göra, men det enda som händer när jag trycker på brännknappen är att programfönstret hoppar till en aning.

Skumt mycke skumt, har du försökt att installera om och slänga plist filen. Då det funkar som en dröm för mig.

Använd appen xact innan du toastar. Liten och snabb och gratis och bra.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21952&vid=230954&mode=info

Var hittar jag plist-filen?

Var hittar jag plist-filen?

Användare/"DU"/Bibliotek/Preferences

Okej. Det finns en hel del plist-filer där men ingen som heter något med toast (vilket jag antar att den borde göra). Vad ska den heta mer än plist.

Okej. Det finns en hel del plist-filer där men ingen som heter något med toast (vilket jag antar att den borde göra). Vad ska den heta mer än plist.

förlåt: com.roxio.Toast.plist

Det är inte FLAC du kör, utan Shorten. Som inte är exakt samma sak. Den klarar t.e.x inte 24bitars audio.

1
Bevaka tråden