Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera wav till midi ???

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en wav-fil som jag jättegärna skulle vilja ha som midi-fil

Det känns inte som det går att konvertera så, men jag provar ändå att fråga alla proffs här.
Vem vet, det kanske finns ngt sätt att gå runt fysikens lagar??

- Slice -

Tillägg!

Jag vill ha in en ljudfil i min mobil, det är det som är hela grejen.
Det kanske är .mid-fil som det ska stå i den tidigare posten.

Mobilen är en SE 610

- Slice -

• Oregistrerad
  • 2005-09-02 13:35

Jag letade program som påstod sig göra såna konverteringar och hittade endast för windows. Hittade då ett shareware som låter en testa att konvertera några sekunder. Det var ett tag sedan så jag kommer inte ihåg namnet på programmet eller om jag provade att konvertera från mp3 eller aiff/wav.

Det jag kommer ihåg är att resultatet var bedrövligt! Det kanske finns bättre alternativ, jag är fortfarande intresserad.

PS. Jag vill också kunna ha egna melodier (gjorda med Garageband t ex) i mobilen, som ringsignal eller liknande.

Senast redigerat 2005-09-02 13:52
  • Medlem
  • 2005-09-02 13:55

Nja, det blir ju ganska komplicerat. MIDI är endast beskrivning av musik, ungefär som digitala noter - man kan tänka sig att en enkel melodislinga utan bakgrund skulle kunna gå att konvertera genom att analysera frekvenserna i musiken, men med en komplett musik-fil med massor av instrument är det dömt att misslyckas.

• Oregistrerad
  • 2005-09-02 14:09

Det är säkert därför det blev dåligt för jag testade bara med någon låt och man kunde inte känna igen den i midifilen.

Det var så illa som jag trodde alltså.

Måste jag köpa en ny mobil nu?

- Slice -

Ja det måste du - det är lag på det.

• Medlem
  • Öland
  • 2005-09-02 15:00

ge dig ut på nätet och sök efter låten (om det nu är en låt) som midi

1
Bevaka tråden