1. Jag har gjort en liten blogg hos Blogger. Den är gjord i Mozilla och ser nu nästan ut som jag vill ha den men när jag ser på den i Internet Explorer 5.2 blir mina länkat till höger indragna vilket de inte blir i Mozilla eller Safari. Hur blir de då i andra webbläsare, någon som har en pc också och orkar kolla? Sidan finns på http://gorandig.blogspot.com/
2. Jag har använt Bloggers mall Tekka och minskat huvudrurikens storlek och lagt in horisontella linjer mellan varje inlägg. Egentligen skulle jag vilja ha likadana horisontella som vertikala linjer. Kan någon ge mig ett litet html-kod som antingen får de horisontella att bli "dashed" och lite tjockare eller den vertikala att bli heldrgaen och tunnare. Och helst tala om var i sidans kod de ska vara, jag har svårt att hålla koll på var css-taggar finns och hur de styr.
3. Mina rubriker på varje inlägg är nu något indragna. Var i koden och hur ändrar jag detta så de blir vänsterjusterade som texten under?
Om du vet något lämpligare ställe att fråga där det dräller av html-kunniga Bloggare tar jag gärna emot adressen dit.
Jag tycker Blogger är mycket bra och enkel! Och gratis! Prova!
Tacksam för hjälp!
Göran