Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att installera iLife från mini till powerbook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
Med min mac-mini kom iLife-programmen förinstallerade. Nu undrar jag om det är möjligt att kopiera över/installera dom på min powerbook G4? Försöker jag installera via "install bundled software" så får jag bara felmeddelandet "bundled software kan not be installed on this computer".

Båda har Tiger. Om någon har lyckats så får ni gärna skicka lite tips innan jag blir helt flintskallig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-03 20:12

Det ska fungera att bara dra över själva programmen. Alltså koppla ihop datorerna i nätverk, fildela den ena, anslut från den andra och bara dra.

För att få med GarageBand-loopar, behöver du även kopiera mappen /Bibliotek/Application Support/GaragaBand till motsvarande plats i PBn.
iDVD-teman tror jag ligger inuti programfilen, men jag är inte säker.

Du kan också testa att fildela minin med CDn isatt och sedan ansluta till CDn från PBn och installera så - men jag tror att samma felmeddelande kommer upp ändå om man gör så.

tyvärr...

Hoppades att det skulle gå. Nu har jag installerat .mpkg-filerna med hjälp av Pacifist. Får dock samma felmeddelande som när jag kopierade filerna över nätverket.

"instrument library is invalid"

Testar nu att kasta filerna, reparera rättigheter, starta om och installera igen. Tyvärr tror jag inte att det kommer att hjälpa...

Lyckades :)

Ursprungligen av Baron kanon:

Hoppades att det skulle gå. Nu har jag installerat .mpkg-filerna med hjälp av Pacifist. Får dock samma felmeddelande som när jag kopierade filerna över nätverket.

"instrument library is invalid"

Testar nu att kasta filerna, reparera rättigheter, starta om och installera igen. Tyvärr tror jag inte att det kommer att hjälpa...

Lyckades få till det enligt ovanstående scenario. Kastade dock alla tillhörande filer till garageband under:

/library/application support/garageband/
~/library/application support/garageband/

samt:
/library/application support/receipts/garageband*.*

1
Bevaka tråden