Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac på SETI@HOME

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Reggade mig i teamet 99mac på seti@home. Inte en enda aktiv där längre.
Är det bara jag som är intresserad av Seti@home???

Vad är Seti@home ?

• Medlem
  • 2005-09-04 09:36

Nu är det detta som gäller!

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-04 11:36

nej seti@home är absolut inte löjligt. Du använder ett program för att låta din dator gå igenom data (radiosignaler och rymdljud) som SETI fångat upp från rymden. Dvs du hjälper SETI att söka efter aliens. Min PC har stått i flera år och sökt nu.

Ursprungligen av nr3:

nej seti@home är absolut inte löjligt. Du använder ett program för att låta din dator gå igenom data (radiosignaler och rymdljud) som SETI fångat upp från rymden. Dvs du hjälper SETI att söka efter aliens. Min PC har stått i flera år och sökt nu.

Är inte SETI lite löjligt när man istället kan lägga sin datorkraft på att köra Folding@home för att hjälpa Stanford-forskarna att utveckla nya mediciner mot Alzheimer's, Mad Cow (BSE), CJD, ALS, Huntington's, Parkinson's samt Cancer och cancer-relaterade syndrom

Cure for Cancer VS gröna gubbar
Vad är viktigast?

Bah, Seti är för losers, Folding is teh shit!

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-04 13:44

Är det inte så att det bara är losers som använder sig av uttrycket "teh shit"?
Bara en liten fundering

Förövrigt så verkar Folding också var vettigt.

Ursprungligen av nr3:

Är det inte så att det bara är losers som använder sig av uttrycket "teh shit"?
Bara en liten fundering

Jo, utan tvekan.

Jag kanske kommer med i teamet. Jag kör seti@home då och då. Det är utan tvekan ett coolt projekt. Var det inte där alla dylika distribuerade lösningar började, en gång i tiden?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-05 17:59

Nåja, ett par stycken aktiva finns det väl. Jag kör visserligen bara S@H på nån enstaka maskin idag, men jag har ju varit med ett tag, så det känns som om jag drar mitt strå till stacken ändå...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-05 18:05

Och här är länken till teamet för den som är intresserad:
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/stats/team/team_120703.html

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-05 23:30

men det där är ju gamla seti@home. På nya seti@home så är det inte så aktivt, inte ett poäng...
http://setiathome.berkeley.edu/team_display.php?teamid=31497

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-06 19:02

Se där ja...
Hade ingen aning om att det fanns en ny variant. Har inte rört installationerna på nåt år, så jag har inte haft anledning att kolla startsidan.
Tänkte nog att S@H skulle höra av sig om det hände nåt viktigt, typ helt ny version, de har ju min e-postadress...

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-07 01:38

men tänk om dom gröna gubbarna redan har botemedel mot dom sjukdomarna då? Vad är då viktigast? Det finns nog tillräckligt många på folding och tillräckligt många på seti.

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 14:15

eller så har man en mac till folding@home och en till seti@home

1
Bevaka tråden