Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu åker skiten ut..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PC som nu gjort sitt. För ca 2 månader sedan köpte jag en Powerbook 12" som jag försöker lära mig att använda. Men nu så ska jag gå hela vägen och slänga ut PCn. Men det känns lite konstigt att ansluta macen utan virusskydd och andra säkerhets program. Är det något speciellt jag ska tänka på innan jag slänger ut PCn ?

• Oregistrerad
  • 2005-09-03 23:52

Öppna fönstret först.

Släng den inte. Pc är bra när man vill spela och kolla på lantmäteriets kartor. Det är det jag använder min pc till.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-04 00:14

ja det enda vettiga man kan ha en PC till är att spela spel (hur vettigt det nu är?). Sen använder jag ju min PC till att titta på film också, men det gör jag mest för att jag alltid använt den för det. Om jag hade råd skulle jag köpa förstärkare och en extern dvd-spelare. Men det har jag inte, köpte ju en Mac Så jag fortsätter att använda min PC till det. Men det slutar jag med när jag sparat ihop pengar och skaffat mig något annat. Sen är det bara spela på den som gäller. Och förhoppningsvis i framtiden så slipper man den.

Jag önskar att jag vore där och fick höra ljudet!
Själv har jag inte haft ett virusprogram sedan jag bytte till Mac 98, men har för den skull inte haft något virus. Du kommer säkert att ha lika kul som jag har haft (och fortfarande har) med din Mac. 12an är underbar i sin smidighet. Det enda du skall tänka på är att: "Varför gjorde jag inte detta tidigare!!!"??

T-son (Stolt ägare till en PB 12 och en iMac 20)

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-04 11:58

PC'n kan definitivt vara bra att behålla. På PC-sidan finns en hel del billigare hårdvara som man kan ha användning av. Personligen använder jag min Windows-burk med ett TV-kort och använder datorn till att spela in filmer och omkoda dessa till DVD. Dessutom kan jag inte spela Broken Sword 3: The Sleeping Dragon på Mac ännu, så den rollen tilldelas PC'n också.

Välkommen till Mac-världen, att slänga ut PC:n genom fönstret är nog roligare än att behålla den, men som dom andra säger, den kan faktist vara användbar ibland.

1
Bevaka tråden