- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Enligt MacCentral kommer Apple inte hålla en keynote på Apple Expo Paris. Steve Jobs kommer dock finnas på plats men frågan är om det lugnar alla 99mac-medlemmar som köpt flygbiljetter för att Steve på scen tillsammans med nya spännande produkter?
<a href=http://www.macworld.com/news/2005/09/04/pariskeynote/index.php>Läs mer på MacCentral</a>
Tack till Panic som tipsade
Vilken tur att vi har annat att göra på vår bröllopsresa så vi slipper boka av hotellet. Tror inte ens att Steve Jobs bortavaro kan försämra den
Jo Steve är där. Varför skippar han då keynoten?? Nu har han bara en frågestund för media.
Jag tänkte åka ner endast för Keynoten. Det är ju de som är hela grejen. Vill jag se på macar så kan jag besöka någon återförsäljare här i Sverige.
Så här sitter man nu med sin värdelösa K-badge och flygbiljett som inte går att avboka. Fan vad besviken jag är
Så här sitter man nu med sin värdelösa K-badge och flygbiljett som inte går att avboka. Fan vad besviken jag är
Hey, Paris är en trevlig stad, njut av den på annat sätt istället Mässan är förövrigt rätt kul, men det är väl inget man reser ner enbart för att besöka. Förra året när iMac G5 just lanserats var det i alla fall kul att vara där och få testa den. Eller bara för att se dubbla 30"-skärmar IRL...
Men har det inte varit tal om någon keynote tidigare - var det kanske meningen att något skulle lanseras men så har något kommit imellan.
Det var helt klart planer på detta, det stod på hemsidan och många av oss har fått våra "K-badge" för entré till keynoten hemskickade. Sidan finns fortfarande kvar (http://apple-expo.com/uk/keynote/) men nu står det bara " This year's Apple Expo will not feature a formal keynote presentation at Palais des Congrès.".
Hey, Paris är en trevlig stad, njut av den på annat sätt istället Mässan är förövrigt rätt kul, men det är väl inget man reser ner enbart för att besöka. Förra året när iMac G5 just lanserats var det i alla fall kul att vara där och få testa den. Eller bara för att se dubbla 30"-skärmar IRL...
Var på vippen att skriva det samma; frågan är om jag alls hade begett mig ut till mässan även om jag varit i de förälskades stad Paris... Men så är jag ju ignorant också
Det var helt klart planer på detta, det stod på hemsidan och många av oss har fått våra "K-badge" för entré till keynoten hemskickade. Sidan finns fortfarande kvar (http://apple-expo.com/uk/keynote/) men nu står det bara " This year's Apple Expo will not feature a formal keynote presentation at Palais des Congrès.".
Precis men vad kan då tänkas ha hänt?
En fråga man inte kan ställa eftersom antagligen enbart Cupertino med omnejd vet.
Men gossip e alltid kul.
Men vad ska han göra om han inte håller keynote? Vandra runt och inspektera, skälla ut någon praktikant då och då?
Prata med pressen: “While this year’s apple expo will not feature a formal keynote presentation members of Apple’s executive team will be hosting a Q&A session for members of the media on the opening day and will be at Apple Expo throughout the week,” Apple spokesperson, Bill Evans, told MacCentral.
Men har det inte varit tal om någon keynote tidigare - var det kanske meningen att något skulle lanseras men så har något kommit imellan.
Kan allt handla om att det eventuellt har blivit bråk med Creative ang. deras patent. Kanske måste Apple gå en annan väg - nått måste hänt. Är detta verkligen vanligt att en Keynote dras in?
Jag skrattar uppgivet, men känner ändå med er som bokat flyg och hotell mm för Keynotet.
Fan vad surt!
det som kommer att hända i Paris, kan man se det live via internet?
Eftersom tråden handlar om att inte Steve ska hålla ngt keynote, så verkar det orimligt, eller hur?
När får vi reda på vad som ska lanseras? Och om det lanseras något, när bör det finnas tillgängligt att köpa?
Skojar du eller?
Skulle inte förvåna mig om det som lanseras i Paris blir nya skärmar och kanske en videoprojektor. Jobs pratade ju om "the big picture"