Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen keynote på Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enligt MacCentral kommer Apple inte hålla en keynote på Apple Expo Paris. Steve Jobs kommer dock finnas på plats men frågan är om det lugnar alla 99mac-medlemmar som köpt flygbiljetter för att Steve på scen tillsammans med nya spännande produkter?

<a href=http://www.macworld.com/news/2005/09/04/pariskeynote/index.php>Läs mer på MacCentral</a>

Tack till Panic som tipsade

Vilken tur att vi har annat att göra på vår bröllopsresa så vi slipper boka av hotellet. Tror inte ens att Steve Jobs bortavaro kan försämra den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-05 12:53
Ursprungligen av Anders Isaksson:

Vilken tur att vi har annat att göra på vår bröllopsresa så vi slipper boka av hotellet. Tror inte ens att Steve Jobs bortavaro kan försämra den

Steve Jobs frånvaro kan försämra allt

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-09-05 12:56

Hallå, han skall ju vara där, bara det att han inte håller något Keynote.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-05 12:56

Men Steve kommer inte att vara frånvarande, han kommer att finnas på plats, han ska bara inte hålla någon keynote.

Jo Steve är där. Varför skippar han då keynoten?? Nu har han bara en frågestund för media.

Jag tänkte åka ner endast för Keynoten. Det är ju de som är hela grejen. Vill jag se på macar så kan jag besöka någon återförsäljare här i Sverige.

Så här sitter man nu med sin värdelösa K-badge och flygbiljett som inte går att avboka. Fan vad besviken jag är

Ursprungligen av Panic:

Så här sitter man nu med sin värdelösa K-badge och flygbiljett som inte går att avboka. Fan vad besviken jag är

Hey, Paris är en trevlig stad, njut av den på annat sätt istället Mässan är förövrigt rätt kul, men det är väl inget man reser ner enbart för att besöka. Förra året när iMac G5 just lanserats var det i alla fall kul att vara där och få testa den. Eller bara för att se dubbla 30"-skärmar IRL...

Ursprungligen av draags:

Men har det inte varit tal om någon keynote tidigare - var det kanske meningen att något skulle lanseras men så har något kommit imellan.

Det var helt klart planer på detta, det stod på hemsidan och många av oss har fått våra "K-badge" för entré till keynoten hemskickade. Sidan finns fortfarande kvar (http://apple-expo.com/uk/keynote/) men nu står det bara " This year's Apple Expo will not feature a formal keynote presentation at Palais des Congrès.".

Ursprungligen av Adrian B:

Hey, Paris är en trevlig stad, njut av den på annat sätt istället Mässan är förövrigt rätt kul, men det är väl inget man reser ner enbart för att besöka. Förra året när iMac G5 just lanserats var det i alla fall kul att vara där och få testa den. Eller bara för att se dubbla 30"-skärmar IRL...

Var på vippen att skriva det samma; frågan är om jag alls hade begett mig ut till mässan även om jag varit i de förälskades stad Paris... Men så är jag ju ignorant också

Ursprungligen av Adrian B:

Hey, Paris är en trevlig stad, njut av den på annat sätt istället Mässan är förövrigt rätt kul, men det är väl inget man reser ner enbart för att besöka. Förra året när iMac G5 just lanserats var det i alla fall kul att vara där och få testa den. Eller bara för att se dubbla 30"-skärmar IRL...

Det var helt klart planer på detta, det stod på hemsidan och många av oss har fått våra "K-badge" för entré till keynoten hemskickade. Sidan finns fortfarande kvar (http://apple-expo.com/uk/keynote/) men nu står det bara " This year's Apple Expo will not feature a formal keynote presentation at Palais des Congrès.".

Precis men vad kan då tänkas ha hänt?

En fråga man inte kan ställa eftersom antagligen enbart Cupertino med omnejd vet.

Men gossip e alltid kul.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-05 13:06

Men vad ska han göra om han inte håller keynote? Vandra runt och inspektera, skälla ut någon praktikant då och då?

Ursprungligen av Rajje:

Men vad ska han göra om han inte håller keynote? Vandra runt och inspektera, skälla ut någon praktikant då och då?

Prata med pressen: “While this year’s apple expo will not feature a formal keynote presentation members of Apple’s executive team will be hosting a Q&A session for members of the media on the opening day and will be at Apple Expo throughout the week,” Apple spokesperson, Bill Evans, told MacCentral.

Ursprungligen av Björnström:

Tack till Panic som tipsade

Och lite extra creds till Hagelin som var 2 timmar före Panic med nyheten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-05 13:10

Känns inte som det kommer lanseras så mycket ny powerbook till expot längre. Surt.

Men har det inte varit tal om någon keynote tidigare - var det kanske meningen att något skulle lanseras men så har något kommit imellan.

Kan allt handla om att det eventuellt har blivit bråk med Creative ang. deras patent. Kanske måste Apple gå en annan väg - nått måste hänt. Är detta verkligen vanligt att en Keynote dras in?

Kanske är det så enkelt att det som kommer imorgon ska få utrymme och att inte bli skuggat av något eventuellt i Paris.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 19:31

Varför är det aldrig nåt expo i Sverige???

Ursprungligen av Elajtenworld:

Varför är det aldrig nåt expo i Sverige???

För att vi har monarki så klart.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 19:58

ännu en suverän anledning till att störta kungahuset!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 22:08

det där men monarki är väl ändå inte sant?

Ursprungligen av HerrOber:

det där men monarki är väl ändå inte sant?

Eh?

Klart det är - tänk efter.

Har USA monarki - NEJ!

Har Frankrike monarki - NEJ!

Har England monarki - JA

Och har Apple någonsin haft nån keynote i London - eller i Oslo

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-05 23:12

ni är bara roliga..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-05 23:28

sjlv tror jag inte det blir något keynote eftersom apple har ett event den 7:e. Där lanseras ju deras stora sak. Så Steve slänger väl in lite annat där också kanske.

Han är bara trött...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 14:47

Eller så har de "glömt" att söka patent för de produkter de tänkt att lansera så de är tvungna att vänta med lanseringen. Vill väl inte göra en andra miss, heter ju att man lär sig av sina misstag!

Eller så har de tänkt lansera något som är en fortsättning på det tidigare vilket skulle betyda att OM Creative kan få rätt så måste de även betala royalte även för det nya och det vill inte Apple bjuda på.

Jag skrattar uppgivet, men känner ändå med er som bokat flyg och hotell mm för Keynotet.
Fan vad surt!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 12:44

det som kommer att hända i Paris, kan man se det live via internet? När får vi reda på vad som ska lanseras? Och om det lanseras något, när bör det finnas tillgängligt att köpa?

Ursprungligen av Elajtenworld:

det som kommer att hända i Paris, kan man se det live via internet?

Eftersom tråden handlar om att inte Steve ska hålla ngt keynote, så verkar det orimligt, eller hur?

Citat:

När får vi reda på vad som ska lanseras? Och om det lanseras något, när bör det finnas tillgängligt att köpa?

Skojar du eller?

Skulle inte förvåna mig om det som lanseras i Paris blir nya skärmar och kanske en videoprojektor. Jobs pratade ju om "the big picture"

Bevaka tråden