Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Va e det för färgprickar några av er har längst ut i hörnen?

Proteron MaxMenus

/henrik

Ah, då kan det vara Workstrip X också.
Eller om du menar "flikarna" jag har som liknar popuppfönstren i OS9 som heter DropDrawers X.

/G

MaxMenus e grymt!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-03-23 03:29

Och såhär ser det ut hos mej nu, sitter med en halvfärdig bakgrundsbild

här!

(länken lär vara ner när jag spelar dock)

Om ni ständigt tröttnar på ert skrivbord så rekommenderar jag programmet Backgroundsaver som omvandlar din screensaver till bakgrundsbild. Häftigt först, men efter en dags användning blir man lätt sjösjuk med ett skrivbord som aldrig är stilla.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-24 17:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Olsson
Om ni ständigt tröttnar på ert skrivbord så rekommenderar jag programmet Backgroundsaver som omvandlar din screensaver till bakgrundsbild. Häftigt först, men efter en dags användning blir man lätt sjösjuk med ett skrivbord som aldrig är stilla.

vad är kaffe iconen för program?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-03-24 18:21

äntligen som jag vill ha det....

Snart kommer min dual 1.42 så jag får en egen dator!! då kan jag göra va fasen jag vill utan att behöva oroa sej för att farsan ska bli förvirrad!

Så sen lär de kommaupp fina grejor på mitt skrivbord

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 22:46

Här finns en liten hop med skärmskott.....:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
vad är kaffe iconen för program?

Inget program utan mappen där jag har lite smått och gott att koppla av med. Snygg ikon från Iconfactory

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-03-26 11:10

och här kommer mitt bidrag!

Länk!

Edit: passagen är seg, reloada sidan.

Senast redigerat 2003-05-28 08:55
  • Medlem
  • 2003-03-26 13:26

jag är det för symboler du har i menyraden som verkar indikera in- och uthastighet? Jag har sett att flera har em men ingenstans har jag sett vad det är (och jag orkar inte läsa 30 sidor screenshots för att hitta det...).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
jag är det för symboler du har i menyraden som verkar indikera in- och uthastighet? Jag har sett att flera har em men ingenstans har jag sett vad det är (och jag orkar inte läsa 30 sidor screenshots för att hitta det...).

det är nog net monitor. finns på vt.

  • Medlem
  • 2003-03-26 21:44

Undrar föresten hur det blev 30 sidor från att nyss ha varit 12-13, verkar som det är färre inlägg/sida nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-26 22:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Undrar föresten hur det blev 30 sidor från att nyss ha varit 12-13, verkar som det är färre inlägg/sida nu.

Du ställer in själv i din profil hur många inlägg som skall rymmas per sida.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 19:39

?

Jag kan inte se en enda bild, det står att sidan inte kan visas. Hjälp!:confused: :eek:

Zoetrap, var hittade du bakgrundsbilden till Powermacen?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-16 14:36
Ursprungligen av ghost9999:

Zoetrap, var hittade du bakgrundsbilden till Powermacen?

http://www.deviantart.com/deviation/10069275/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-03-27 09:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
jag är det för symboler du har i menyraden som verkar indikera in- och uthastighet? Jag har sett att flera har em men ingenstans har jag sett vad det är (och jag orkar inte läsa 30 sidor screenshots för att hitta det...).

Det är det exellenta programmet Net Monitor, en av mina absoluta favoriter.

Länk till dess sida

  • Oregistrerad
  • 2003-05-28 06:36

Hallå ni Osx proffs!
Jag har suttit hela natten och bara gapat efter hur vakert ni har gjort osx.
Trodde inte det gick att få det snyggare än det redan var, vilket ni har bevisat att det kan bli.
Nu vill jag oxå kunna göra om mitt osx med allt det inne bär. DVS: ikoner, docka ja allt som jag kan ändra och pilla på så att jag kan trivas mer med det.
Men hur ska jag gå till väga?
Nu ska ni veta att jag är väldigt ny på det här med datorer och då menar jag verklilgen ny!
Med andra ord jag kan inte ett skit!
Snälla hjälp mig att få till osx.
MVH:Helmot

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-05-28 06:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Hallå ni Osx proffs!
Jag har suttit hela natten och bara gapat efter hur vakert ni har gjort osx.
Trodde inte det gick att få det snyggare än det redan var, vilket ni har bevisat att det kan bli.
Nu vill jag oxå kunna göra om mitt osx med allt det inne bär. DVS: ikoner, docka ja allt som jag kan ändra och pilla på så att jag kan trivas mer med det.
Men hur ska jag gå till väga?
Nu ska ni veta att jag är väldigt ny på det här med datorer och då menar jag verklilgen ny!
Med andra ord jag kan inte ett skit!
Snälla hjälp mig att få till osx.
MVH:Helmot

http://www.iconfactory.com/ finns Iconer, samt det fiffiga programmet CandyBar, som låter dig ändra systemets iconer. Läs mer på länken.

Skrivbordsbakgrunder kan man hitta lite varstans. Tex här: http://www.railheaddesign.com/

  • Oregistrerad
  • 2003-05-28 15:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonathan
Min nya snap:

http://techneaux.mine.nu:81/~sny/dump0325.jpg

/J

Avgränsarna, är det vanliga filer du gjort en ikon till, eller är det ett program som gör detta?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-28 15:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Ännu ett skärmskott!

Snygg bakgrundsbild, var hittade du den? Sen undrar jag vad det är för grej till iTunes du använder på denna skärmdump också...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
Avgränsarna, är det vanliga filer du gjort en ikon till, eller är det ett program som gör detta?

Det är både och...
I programdelen av dockan så är det ett litet applescript (som int gör något, egentligen) med en påklistrad ikon, och på dokumentsidan är det en mapp med påklistrad ikon.

Det tipsades om i denna tråd ett par sidor bakåt... (orkar inte leta)

Hette DockDividers eller nått sånt...

J.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-28 21:51

Mitt bidrag.

Större bild

Theme: Windows XP Homestead
Wallpaper: DOIS
Icons: Bonus Glass Collection by mac.axonz
Konfabulator: Digital Clock, The Weather and iTunes Bar

  • Oregistrerad
  • 2003-05-28 23:00

Nu har jag efter mycket letande hittat bilden av min fulla papperskorg och målat om den. Men jag kan inte spara den, då kommer det:

Det gick inte att spara "trashfull.png" därför att du inte har nödvändig behörighet.

Jag har provat massor av alternativ i info-rutan men jag kan ändå inte spara min nya papperskorg.

Hjälp, jag vill också ha ett tufft skrivbord.

  • Medlem
  • 2003-05-28 23:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
Snygg bakgrundsbild, var hittade du den? Sen undrar jag vad det är för grej till iTunes du använder på denna skärmdump också...

iTunes-grejen är Synergy, mycket trevligt program. Om du är sugen på ett liknande program (som är gratis) så kan du kolla in PTHiTunesNotifier.

/majk

Jag gillar funktionen att rotera skrivbordsbilder. Jag har ställt in byte var femte minut.

Här är en av bilderna. Jag försökte fota lite speglande ytor och andra strukturer som kan passa som lagom diskreta skrivbordsbilder. Bilderna är tagna med en lånad, ganska usel HP-kamera, som jag tror hade bara en megapixel (möjligen var det två?) Men det kan bli rätt lyckat ibland ändå. Jag har bara lagt på lite rörelseoskärpa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-29 01:08

Här är mitt senaste.

Kan tyvärr inte använda Konfabulator eftersom det segar ner hela datorn (350 MHz G3).

Skrivbordsbilden finns här. (En Google-sökning på sfears).

Ikonerna har jag gjort själv.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-29 17:46

Jag brukar byta bild vid återgång från vila, då blir man så glatt överraskad. Nu snurrar påskbilder från Kittelfjäll.

Se så städat.

Bevaka tråden