Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här är mitt nuvarande. Kolla galleriet för gamla
bapekawsCANDy,august 9,-08 by ~mollyfosho on deviantART

Skickar inga ikoner,dom flesta är mods och NFR (not for release).

Ursprungligen av elinpelin:

Här är mitt nuvarande. Kolla galleriet för gamla
bapekawsCANDy,august 9,-08 by ~mollyfosho on deviantART

Skickar inga ikoner,dom flesta är mods och NFR (not for release).

Åter till Ackes fråga... Jo jag tror JAG skulle bli trött i skallen om jag hade elinpelins bakgrund

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-09 17:48
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Åter till Ackes fråga... Jo jag tror JAG skulle bli trött i skallen om jag hade elinpelins bakgrund

Second that. Känns väldigt barnaktigt...

Inget speciellt direkt.

http://tinyurl.com/67tlof

Ursprungligen av kottkrig:

Inget speciellt direkt.

http://tinyurl.com/67tlof

Kan du länka Adiumtemat? Väldigt snyggt!

Sen är jag lite nyfiken på vilket program som är i dockan under Things? (Den bruna ikonen).

Vad är lövet för ikon egentligen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-09 22:26

Även jag får väl visa mitt antar jag...

http://i36.tinypic.com/22j7yf.png

Ursprungligen av Kanin:

Även jag får väl visa mitt antar jag...

http://i36.tinypic.com/22j7yf.png

får man fråga hur du fick kontakterna till adium på ett sådant snyggt vis nere i vänstra hörnet?:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-10 23:51
Ursprungligen av Ollebro:

får man fråga hur du fick kontakterna till adium på ett sådant snyggt vis nere i vänstra hörnet?:)

Jodå

Inställningar -> Utseende, kantlöst fönster på fönsterstil och lek lite med marginalerna. Decay 2.0 som färgtema.

Här kommer mitt bidrag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-11 00:19

Och jag vill gärna veta hur kottkrig gjorde så att docken inte var centrerad utan nere i högra hörnet istället!

Och gärna vad programmet för att visa album-cover sådär snyggt heter.

Ursprungligen av Kanin:

Och gärna vad programmet för att visa album-cover sådär snyggt heter.

Coversutra är programmet du söker :).

Ursprungligen av Ajohansson:

Kan du länka Adiumtemat? Väldigt snyggt!

Sen är jag lite nyfiken på vilket program som är i dockan under Things? (Den bruna ikonen).

Vad är lövet för ikon egentligen?

Den bruna ikonen är en dedikerad webbläsare för Google Docs skapat med Fluid.

Lövet är Coda.

Ursprungligen av Kanin:

Och jag vill gärna veta hur kottkrig gjorde så att docken inte var centrerad utan nere i högra hörnet istället!

Och gärna vad programmet för att visa album-cover sådär snyggt heter.

Onyx heter programmet som fixar dockan, bland mycket annat.

Senast redigerat 2008-08-18 21:32
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-13 08:37

Ser här att många har sin Adium kontaktlista på desktopen. Har kollat på adiums sida under "Xtras" men hittar den verkligen inte. Någon som har lust å ge mig namnet eller direktlänken till den på adiums site ? :/

Ursprungligen av NBK:

Ser här att många har sin Adium kontaktlista på desktopen. Har kollat på adiums sida under "Xtras" men hittar den verkligen inte. Någon som har lust å ge mig namnet eller direktlänken till den på adiums site ? :/

Lite osäker på vad du menar men här är iaf länken till sidan med alla varianter av kontaktlistor: Adium - Xtras - Categories: Contact List Styles

Ursprungligen av NBK:

Ser här att många har sin Adium kontaktlista på desktopen. Har kollat på adiums sida under "Xtras" men hittar den verkligen inte. Någon som har lust å ge mig namnet eller direktlänken till den på adiums site ? :/

Det är nog så att det dragit ner på transparensen i inställningarna så det ser ut att kontaktlistan finns på skrivbordet. Vad jag vet finns det ingen speciell xtras som gör att man lägger kontaktlistan på skrivbordet. Det finns mängder med inställningar för utseende i adium, experimentera med dessa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-13 09:12

Aha, snacka om stort missförstånd från min sida. Tack så mycket

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-15 21:01

Läcker bakgrund... något du känner för att dela?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-15 22:56
Ursprungligen av Gusten68:

Läcker bakgrund... något du känner för att dela?

Bilden är tagen av en privatperson och inte publicerad någonstans på internet, så jag vet inte om det är lugnt. Kan kolla.

Annars använder jag så många HUD-teman jag kan. Ikonerna på skrivbordet tillhör Aquave project och finns på macthemes.net. Disk-ikonen är från Platinum Discs. Docken heter Glare. Några ikoner är plockade ifrån David Lanhams Sticker-paket. Sen använder jag som synes Coversutra för att visa albumet på skrivbordet.

MacThemes Forum / [Icons] Aquave Project
MacThemes Forum / [other] Transmission + Adium (1.2.5) HUD (UPDATED!)
VLC HUD by ~cYPoHirogen on deviantART
MacThemes Forum / [Wall][10.5 Dock] Glare (Update)
MacThemes Forum / [Icons] Platinum Drives
David Lanham : Sticker Icons

Borde vara allt. Bilden får jag återkomma om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 22:31

Berätta vad du använder och dela gärna med dig ;D snyggt!

Tack Davey!:)

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-15 21:44

Någon som vet om det går att få kontaktlistan i Adium "klistrad" på skrivbordet? Dvs så att den inte påverkas av Exposé

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-16 18:53
Ursprungligen av MacBro:

Någon som vet om det går att få kontaktlistan i Adium "klistrad" på skrivbordet? Dvs så att den inte påverkas av Exposé

Det finns en feature som gör att den åtminstone inte påverkas av Spaces.

Ursprungligen av MacBro:

Någon som vet om det går att få kontaktlistan i Adium "klistrad" på skrivbordet? Dvs så att den inte påverkas av Exposé

Är osäker på detta, har själv min lista gömd i skärmkanten, men du kanske kan experimentera med de avancerade inställningarna i Adium

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-17 00:23
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Är osäker på detta, har själv min lista gömd i skärmkanten, men du kanske kan experimentera med de avancerade inställningarna i Adium

Ja, jag har också den gömd så, men jag vill kunna få fram skrivbordet mha Exposé och ha kontaktlistan där. Naturligtvis förstår jag att meningen med Exposé är raka motsatsen, men det hade varit smidigt

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-18 03:46
Ursprungligen av MacBro:

Ja, jag har också den gömd så, men jag vill kunna få fram skrivbordet mha Exposé och ha kontaktlistan där. Naturligtvis förstår jag att meningen med Exposé är raka motsatsen, men det hade varit smidigt

Det går inte i och med Leopard. Funkade bra i Tiger dock. Sjukt störande.

Hur gör jag för att byta till dockan som Davey länkar till?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-16 18:31
Ursprungligen av shrimpii:

Hur gör jag för att byta till dockan som Davey länkar till?

Du installerar candybar och dubbelklickar på icontainern

Panic - CandyBar 3 - Change and Organize Your Mac OS X Icons and Dock

Innan någon frågar förresten, ni ska ha "Regular window" som window style om ni vill få kontaktlistan att se ut som på min bild.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-16 19:22

Jag har f.ö tillåtelse att skicka vidare bilden men den är 5Mb stor så jag kan inte ladda upp den på imageshack. PMa mig med en mailadress så kan jag skicka den.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-17 01:33

Nån som vet hur jag ändrar min iPod Nano-ikon? Den dyker nämligen inte upp i Candybar, bara min MacHD och min externa syns...

Bevaka tråden