Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mus-scroll-problem i firefox

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 19:41

När man använder apples nya mus i firefox har jag problemet, att man kommer till föregående sida, eller frammåt en sida så fort man råkar scrolla i höger eller vänster riktning. Uppriktigt sagt så är browsern superkänslig för detta, vilket jag ser som ett problem. Kan man ändra känsligheten någonstans eller helt enkelt ta bort den funktionen? Att kunna scrolla upp och ner är ju helt fantastiskt!

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-09-05 20:08

Surfa in på "about:config" ändra sedan på raden "mousewheel.horizscroll.withnokey.action" värdet "2"till "0". Då tar man bort funktionen att hoppa fram och tillbaka.

/Jonas

• Oregistrerad
  • 2005-09-05 22:13
Ursprungligen av jas_99:

Surfa in på "about:config" ändra sedan på raden "mousewheel.horizscroll.withnokey.action" värdet "2"till "0". Då tar man bort funktionen att hoppa fram och tillbaka.

/Jonas

Ursäkta mig men jag förstår inte vad du menar med surfa in på...har inte haft mac så länge!
Orkar du förklara lite mer noggrannt hur jag ska göra?
Tack på förhand!

• Oregistrerad
  • 2005-09-05 22:14
Ursprungligen av dr. Helmer:

Ursäkta mig men jag förstår inte vad du menar med surfa in på...har inte haft mac så länge!
Orkar du förklara lite mer noggrannt hur jag ska göra?
Tack på förhand!

skriv bara about:config i adressfältet och tryck enter. då får du upp en lång lista.
följ sedan jas_99s tips.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-09-05 23:19

Ursäkta för den dåliga förklaringen! Hur har det gått, funkar det nu?

/J

• Oregistrerad
  • 2005-09-05 23:23
Ursprungligen av jas_99:

Ursäkta för den dåliga förklaringen! Hur har det gått, funkar det nu?

/J

Ja jag förstod till sist.
Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden