Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I väntan på min Powerbook undrar jag om programmen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-09-07 01:49

Tjena!
Jag har en powerbook på ingång (om den nu nånsin lämnar Shanghai), och det kliar lite i fingrarna.
För att sondera terrängen av tillgängliga program tänkte jag att folk här kanske har ett tips eller två?

Till exempel tycker jag MS Office är drygt nog i PC-miljö, så jag kan bara tänka mig hur jobbigt det kan vara i en mac... Och dessutom är ju symbolerna sjukt fula. Hörde nåt om att det fanns nåt alternativ som både var gratis och bra, vad var det?

Det lär väl ramla in en del grafiskt i min dator, och där vet jag vad jag vill ha.
Mer ovan är jag kring resten av vad man kan tänkas ha sin dator till... Vad vill jag ha?
Vad är usenet? Är det hett? Vad gör man med det?

OCh så vidare, typ...

• Oregistrerad
  • 2005-09-07 03:01

Prova t.ex. NeoOffice. (openoffice.org) Gratis och helt MS office kompatibelt men inte så snyggt kanske.

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-07 13:28

Usenet är föregångaren till dagens webbforum kan man kanske säga. Det handlar alltså om diskussioner och sånt, men dom sker via en server och en klient istället för i en webbläsare. Används fortfarande aktivt.

Trevligaste usenetklienten jag hittat hittils har varit unison från panic... www.panic.com.

I övrigt är jag (powerbookägare sedan ungefär 24 timmar) väldigt nöjd med adiumx, http://www.adiumx.com/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 13:33
Ursprungligen av Perc:

(...)

I övrigt är jag (powerbookägare sedan ungefär 24 timmar) väldigt nöjd med adiumx, http://www.adiumx.com/

Fast jag hade hellre sett irc och skype istf typ jabber och aol...

Ursprungligen av hicke:

Fast jag hade hellre sett irc och skype istf typ jabber och aol...

Istället? Det hindrar väl inte att man använder både en IM-klient och IRC och Skype? Det är ju lite olika ändamål. Vill du snacka med polare som kör MSN eller ICQ är Adium ett perfekt program.

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-07 13:35

skype laddar du ju hem från www.skype.com. klient finns även till mac.
irc... tja, x-chat aqua är rätt ok.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 15:49

Att köra irc, skype, icq och msn i en klient är vad jag skulle vilja uppnå. Jag använder dem till exakt samma sak (förutom skype jag använder till både IM och telefoni). Som det är nu kör jag AudiumX, skype och x-chat aqua.

Vore smutt med ett enda program!

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-09-07 16:49

Hmm, det var www.panic.com-grejen jag såg som verkade snygg, men jag greppade inte riktigt vad man skulle ha det till.

Tack för tipsen så långt, tipsa gärna om olika insticksprogram också, jag har sett en del men missat att bookmarka länkarna... Hehe.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-09-08 14:22

Haha! Nu sitter jag vid den, min alldeles egna fina söta powerbook.

1
Bevaka tråden