Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Högsta Prestanda" vs "Högsta Kvalitet" i iDVD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gokväll!
Som rubriken säger: Vad är skillnaden mellan att komprimera filmen med "Högsta Prestanda" mot "Högsta kvalitet"? Kollade snabbt i hjälpfilen och på 99mac men hittad inget. Jag har en film på 1h55m som jag gjort med "högsta kvalitet" eftersom filmen var för lång för "högsta prestanda". Den blev 3,75GB. Nu splittade jag filmen till två gånger 57 min. och gör en dvd av varje. när jag hade inställningen på högsta kvalitet stod det i statusfönstret att den blev ca 2 GB. när jag istället bytte til högsta prestanda blev det helt plötsligt 4,2 GB. Jag trodde att högsta kvalitet skulle ta mer plats men... Nån som vet hur det ligger till? Är det bättre med bästa kvalitet eller bästa prestanda?
Red ut begreppen ni som kan, tack.

Högsta prestanda tror jag menas att det tar kortare tid för den att konvertera, vilket innebär-lägre kvalitet, inte säker dock, men låter vettigast.

Högsta prestanda innebär att iDVD gör jobbet på bra tid och bra kvalitet medan Högsta kvalitet fokuserar på att göra jobbet till bästa kvalitet utan hänsyn till tid och platsåtgång.

Har testat båda varianterna och på en vanlig TV ser man ingen skillnad. Ska tillägga att jag använder en konsumentkamera; encippare från Panasonic. Med en proffskamera så kanske det märks kvalitetsskillnad för olika kodning....

Grejen som gör mig fundersam är att högsta kvalitet tar ca 2 GB medan högsta prestanda fyller skivan.
Filmen jag skall bränna är en inspelning av en gammal TV-inspelning på VHS. (Svartvitt) ganska kasst från början.
Skall jämföra snart. Det var stor skillnad i tiden för konverteringarna dock.

1
Bevaka tråden