Till skillnad från de flesta som valt att kommentera ROKRn utan att ens ha hållit i den så har jag nu haft en i tre dagar, och jag är faktiskt nöjd.
Enligt mig beror det på var man sätter ribban, många väntade sig så mycket mer och då får man problem. Jag behövde en ny privat telefon och 0kr med bundet teliabonnemang passade mig alldeles utmärkt. Vad får man då? Jo man får en helt OK standardmobil med 512MB extra minne plus en iTunes klient för att hantera din låtar.
Visst, klienten är lite seg men långt ifrån så seg som många gett sken av; man får släppa technostressen lite och för någon som aldrig haft en iPod kommer det inte vara något problem alls. Visst, iTunes har inte full funktionalitet men det är knappast särskilt förvånande då ROKR inte är en iPod. Visst, 100 låtar limiten i mjukvaran är snål men det lär komma ett hack snart och handen på hjärtat; man klarar sig rätt långt på 100. Visst de medföljande lurarna är STORA och det är säkert ett klart minus för en del men inget problem för mig, me got BIG ears, och det lär komma bra aftermarketlurar med handsfree som passar. Att man bara kan para ROKRn med ett iTunes bibliotek i taget är förstås lite surt men inte heller ett stort problem annat än om du vill lyfta låtar från andras bibliotek.
Efter att ha läst alla sågningar så blev jag faktiskt positivt överaskad redan efter ett par timmars användning. Saknar jag något? Ja, radio saknar jag faktiskt ...