Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime cache?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-08 09:52

Hej!

Är det någon som vet hur man ställer in så att återgivningen blir ok?

Varje gång jag vill se något med hög belastning, ex.vis eventet från igår, då går Quicktime som i sirap och sedan bryter bilden upp och ljudet försvinner. Vill hellre att det väntar på att en cache fylls upp så att man efter att ha väntat en stund får se det ordentligt i ställer för hackat.

Någon?

Hittade svaret, ställ in din bandbredd på något lägre än det du har. Videon lider dock av detta så om någon kan komma på en bättre lösning blir jag glad.

/hpe

Senast redigerat 2005-09-08 10:08
  • Medlem
  • 2006-08-08 01:06

VAd ÄR DETTA!!!

AAAARRRGGGGGHHHH

Sat och kollade på quicktime strömmen från wwdc2006 och vad händer efter ca 50 min? Ljudet försvinner, grafiket ballar ur. Ok, ställer upp cachen till över 500M och ner banbreden till 28.8k. Testar igen, NEJ, efter 48min ballar skiten igen. Jag förstår att det är hög belastning en dag som denna men kom igen, i MediaPlayer kan man åtminstone säta på paus til cachen laddat ner hela filmen så kanman se den utan skak sedan. Varför kan jag inte göra något liknande, eller är det seriöst med SBS här?

/hpe

1
Bevaka tråden