Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync + iCal + iPod = allt synkas inte.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har varit duktig nog att fylla i plats-fältet i mina kalendrar i iCal och till min förvåning så verkar det vara förgäves när jag synkroniserat kalendrarna med iSync. Det visas helt enkelt inte något mer än rubriken i min iPod mini (6GB).

Något förslag på vad som kan vara fel?

Gissa om jag inte har precis samma problem själv!

Jag laddar ner en kalenderfil från min universitetsportal:

URL:
http://www2.miun.se/schema/schema.asp?typ=0&db=osd&progId=BI2&layout=vcal

När jag sedan öppnar denna i iCAL och syncar via iSync så försvinner platsen..
Dvs VART föreläsningen är utlagd, hur kan jag fixa detta?

/Kebarb

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jag har varit duktig nog att fylla i plats-fältet i mina kalendrar i iCal och till min förvåning så verkar det vara förgäves när jag synkroniserat kalendrarna med iSync. Det visas helt enkelt inte något mer än rubriken i min iPod mini (6GB).

Något förslag på vad som kan vara fel?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-02-14 17:42

Det är inte det att det försvinner, utan synkning av plats stöds inte till iPod (fråga mig inte varför). Samma sak händer om man publicerar en kalender från iCal till .mac. Jag gick runt det här problemet genom att för hand (som var rätt jobbigt) kopiera platsnamnet till kommentarfältet och på detta sätt kunna se vart mina föreläsningar är när jag kollar schemat på iPoden.

Det är ingen som har/kan göra ett Automator-script för att utföra den kopieringen? Jag är nämligen inte särskilt bra på Automator. Varje gång jag startar programmet blir jag mest förvirrad

1
Bevaka tråden