Har ett stort problem. Sedan några dagar tillbaka så har något börjat äta upp mitt lediga hårddiskutrymme på systemdisken. Testade med att slänga saker, rensa olika cache med cocktail osv. men allt 'äts' upp, försvinner spårlöst. När jag startar datorn har jag numera cirka 9GB ledigt (på en 30GB partion). 30 minuter senare är det utrymmet borta. Så kommer varningsmeddelanden upp om att det är slut, försöker jag öppna ett program så går det bra, men 30 sekunder senare så kommer ett fönster upp som tvingar mig avsluta något program för att hårdiskutrymmet är slut och virtuella minnet?
Har 512 MB minne, har kört finfint i nästan 3år med denna konfiguration. Inte installerat något nytt de senaste 3 månaderna, och det är bara de senaste dagarna som det börjat krångla.
Finns det någon lösning eller ska jag försöka med att blåsa disken och installera om?
Går inte att jobba mer än 30 minuter som det är, vilket är värdelöst. Försök surfa tex när det inte finns någonstans att spara cache.
Dual 1ghz G4(vindtunnel), 10.3.6, 512 MB ram. 30gb sys disk (80+80+120+200 andra).