Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lasse Kronér

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Du är värd ett guldäpple efter kvällens Doobidoo. Intelligentare reklam för mac får man leta efter

Ursprungligen av Mackult:

Du är värd ett guldäpple efter kvällens Doobidoo. Intelligentare reklam för mac får man leta efter

Vilken otur att man missade dagens avsnitt då. Kan du eller någon utveckla lite?

Vad var det om? Såg bara lite snabbt att nån svarade rätt med "Äpple"

edit: Det var nog "Apple" dom svarade när jag tänker efter.

Vi får väl låta Lasse själv berätta, han läser nog tråden snart.

Håller med dig Kristofer!

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-09 22:34

Intelligens = gillar
Mac = gillar ännu mer.
Jag måste alltså kolla reprisen.

För oss som missade programmet – repris kommer 10/9 och 14/9.
http://www.tv.nu/popups/sep/09/svt1/2000-2100.html?s=76268757877171

• Medlem
  • Öland
  • 2005-09-09 22:57

Såg det också...

Så fort frågan kom upp och den första låten var "New York, New York" drog jag på smilbanden och tänkte... Lasse Lasse: Det gjorde du bra!
Sen att deltagarna inte kunde fatta vad låten "Mac The Knife" hade med Apple att göra är en helt annan femma... Och när Lasse berättade att deras (Apples) datorer heter Mac, såg de -inte minst Lotta Engberg, ut som frågetecken. Tusen spänn på att hon tänkte: "Vadå dator? Du menar PC?"

//Filip

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-09 23:01

OT? Ja, men det bjuder jag på.

Mer Mac-reklam i SVT: Cleo
Jag minns ett avsnitt där Johan Rheborgs karaktär är jätte-jättesjuk och ligger för döden. Man får se en drömscen.
Han kommer tillbaka till jobbet, allt är vitt - golv, väggar, möbler och precis allt. Han ser sig om och frågar
- Är jag död? Är jag i himlen nu?
- Ja, du är i himlen. Och här kör vi trådlöst. (spökröst. Gud?)
- Ojdå.. Jag trodde inte våra windowsmaskiner var så bra på trådlöst...
- Men här i himlen kör vi Mac!

Typ wow, liksom. hehe

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-09 23:23

Mer OT:

Lasse med polare (Triple and Touch) var i Jönköping för ca 10 år sedan på Restaurang Strand och gjorde en sån jäkla bra show! (snacka om publikvänligt uppträdande). Alla sjöng vi med, och det var jordens ös.

Tyvärr var showen liiiite för bra, och de närboende klagade. Det var sista uppträdandet på Restaurang Strand (som numera är trist kontor).

• Oregistrerad
  • 2005-09-09 23:42

Lasse sade något i still med: Tänk på ett "fruktat" företag...

• Oregistrerad
  • 2005-09-10 18:40

Doobidoo? Aldrig hört talas om. Så jag får väl vackert programmera videon för första gången på säkert tre år och se vad ni snackar om.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-10 18:52

Ett mycket trevligt program. Trevliga gäster och en mycket trevlig programledare.
Snabbt tempo och bra musik.
Man blir glad när man ser sånt.

Tack Lasse!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-10 23:25

Ska man diskutera Lasse så tycker jag nog f.ö att han e en av dom bättre typerna i TV rutan...=)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-11 19:04

Hej och tack alla. Det var ett par veckor sedan vi bandade detta programmet men som jag minns det var det så här.
Gissa låten utefter tre ledtrådar och vi söker ett fruktansvärt bra, fruktbart, fruktat företag

New York New York
Mac the knife
Gröna små äpplen

Vad skall man säga, man är väl lite skadad kanske
Men dom där produkterna gillas i det Kronérska hemmet

L@sse
som finns på www.kroner.se

Ursprungligen av Kronér:

Hej och tack alla. Det var ett par veckor sedan vi bandade detta programmet men som jag minns det var det så här.
Gissa låten utefter tre ledtrådar och vi söker ett fruktansvärt bra, fruktbart, fruktat företag

New York New York
Mac the knife
Gröna små äpplen

Vad skall man säga, man är väl lite skadad kanske
Men dom där produkterna gillas i det Kronérska hemmet

L@sse
som finns på www.kroner.se

Såg ett av avsnitten med min fru för några veckor sedan, hör inte till tråden och inte för att fjäska så måste jag säga att det är lite som programmet som Lasse Holm ledde men mycket mycket bättre och trevligare. Du e cool Lasse C - och inte blir det sämre att du är en äpple vän...

Inslaget pågick under flera minuter på bästa sändningstid, på en icke reklamfinansierad kanal. Jag tycker att detta var mycket begåvat gjort. Inga reaktioner från ledningen???

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-11 21:43

Jag löste det på första ledtråden. När bandet spelade "New York New York" så skrek jag till hustrun:

"THE BIG APPLE! Nu är Lasse på gång igen med sin smygreklam!"

Jag löste det på fruktbart.

• Oregistrerad
  • 2005-09-11 23:26

samma här. behövdes inga vidare ledtrådar direkt. apple var det första som slog mig.
speciellt med association till Forrest Gump, där hans polare köpt aktier i "some fruit company" (apple)

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-12 00:16

Jag var nog mentalt förberedd på att det kunde vara Apple, när Lasse sa "fruktbart" m m.
Men jag hörde inte hela frågan.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-12 00:18

Nu väntar vi bara på att Lasse skall fråga gästerna vilken musik de har i sina iPod:s?

"Vad har ni för musik i poden?"

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-09-12 09:44

Heja Lasse! Mer sånt!

/Bauer

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-12 09:46

om ni vill och har RealPlayer (brrr) installerat kan ni se programmen här: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=38151

• Oregistrerad
  • 2005-09-23 20:48

Och ikvällen program nämnde han (du) att något var "nanonära". Medvetet?

• Medlem
  • Munkedal
  • 2005-09-23 20:56
Ursprungligen av boma:

Och ikvällen program nämnde han (du) att något var "nanonära". Medvetet?

"Det var på nanosekunden" som det skilde mellan de båda lagen när de tryckte på sina knapparn.

Dessutom har en i husbandet ju en fin PowerBook stående brevid sig...

Det är ett bra program lasse

1
Bevaka tråden