Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

larvigaste ANTI mac filmen någonsin

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-10 05:57

Detta måste vara världens sämsta ANTI mac film jag någonsin sett...
blir bara ledsen

http://jeremy.zawodny.com/media/bitch.mpg

Han är nog något ironisk och dessutom talar han om os 9 tiden den är lastgammal...

Ja den är gammal, men jag tycker den är skitkul. Visst han blandar OSX och OS9 men jag garvade läppen av mig när jag såg den första gången. Någon som vet om killen är "stand-up-are" eller komiker av något slag, eller är han bara en glad amatör.

Glad Mac-entusiast är han iallafall.

Ursprungligen av lekpark:

Detta måste vara världens sämsta ANTI mac film jag någonsin sett...
blir bara ledsen

http://jeremy.zawodny.com/media/bitch.mpg

Nåt är ju fel om man inte klarar av att upptäcka ironin i denna. Är som nån redan sagt urgammal.

• Medlem
  • 2005-09-10 11:19

Sa han inte att cd:n startade upp av sig själv i början? Det är ju pc:n som har det "autostart" skitet.

Ursprungligen av Henke:

Sa han inte att cd:n startade upp av sig själv i början? Det är ju pc:n som har det "autostart" skitet.

Även Mac har det. Allt beror på hur man har ställt in att datorn ska uppföra sig när en CD/DVD sätt in.

Jag kastar över lite humor. Men du måste fånga den själv.

Det är en blandning av allmän datorfrustration i hela filmen. Partiet med att dra filer och bara få genvägar känner jag igen från Windows. För att dra och få en genväg på en mac måste man hålla ned en tangent först.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-16 16:25
Ursprungligen av Anders Täpp:

För att dra och få en genväg på en mac måste man hålla ned en tangent först.

Nu måste man väl det, men i gamla MacOs så var det bara genvägar som skapades. Och de försvann när man tryckte ut disketten, och komm tillbaka när man satt in den igen. Magi på högsta nivå

Den här filmen är kanonbra förresten. Visst är det allmän datorfrustration, det mesta kan man ju säga om vilken dator som helst.

Det var inga genvägar i OS 9 utan själva filen som flyttades. Varje skivenhet hade ett separat skrivbord. Drog man en fil från en diskett ut på skrivbordet så la filen sig i mappen Skrivbord på disketten. Samtidigt försvann den från mappen man tog den. Förstår inte hur man kan tro att man skapat en genväg då.

När disketten matades ut gjorde naturligtvis även filen detta. Efter att man gjort så där första gången begrep man hur det funkade. På disketttiden hörde man även tydligt när en kopiering startade och när den inte gjorde detta. Det gick inte att missta en kopiering ner till hårddisk med en förflyttning till Skrivbordet. Ville man dra genvägar i OS 9 så gällde att hålla ned tangenter på samma sätt som nu.

Inte helt logiskt men känns krystat att ta fram det som ett problem. Jag har aldrig hört det påtalas som ett problem innan den där filmen dök upp.

1
Bevaka tråden