Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rester efter borttagna program?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-10 08:58

Som nybliven ägare till en alldeles fantastisk härligt skön ny iBook så uppstår det ju några frågor. En sådan fråga är om iBooken blir nerkladdad med en massa rester efter att man har installerat t.ex. en demo av ett program som man sedan avinstallerar pga olika anledningar? Dessa rester brukade så småningom ställa till med problem i min PC - gäller samma för Mac?

Aldrin

Eventuella rester av avinstallerade program finns i "Bibliotek". Det finns en generell Biblioteksmapp på samma nivå som Programmappen och i användarnas hembibliotek. Temporära filer hamnar i "Application Support", Cache-filer i "Caches", inställningsfiler i "Preferences".
De ställer inte till det på samma sätt som Registerfiler i Windows utan tar bara lite plats, ex cachefiler. Däremot finns det en möjlighet att program som installerar sig i "Startup Items" kan bråka men då är det bara att slänga den mapp som programmet har skapat. Som väl är är det väldigt få program som gör det.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-09-10 18:52

Herregud, detta ÄR det bästa forumet på webben. Nu betalar jag in mina 300 kr och blir plusmedlem.

Tack för svaret!

Aldr

1
Bevaka tråden