Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anpassas fönster i webbläsare efter hemsidor i mac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag måste ställa den här frågan för att förstå hur det fungerar med webbläsare och kanske andra program i mac. Jag är 6 månaders gammal switcher. I Windows brukar jag klicka på maximeringsikon i ett fönster i nån webbläsare och hela fönstret förstoras maximalt beroende på skärmupplösning. Men i mac tycks fönster öppnas efter innehållets storlek.

Tex när jag startar OmniWeb, då är fönstret litet men tex när jag kommmer in på 99mac, och klicka på gröna knappen i fönstret då förstoras fönstret efter hemsidan, kommer jag in till en annan hemsida som kräver större fönster och klickar på gröna knappen, då anpassas fönstret efter hemsidan.

Fungerar det så i macen?? Eller har jag missat något??

Greenjuice

Det fungerar så i Mac OS.
Det finns inget kortväg utan extra program för att blåsa upp ett fönster över hela skärmen.
Skönt tycker jag... det är en av de saker jag verkligen ogillar med Windows att hela tiden ha det främsta programmet blocka hela skärmen, blir så jobbigt när du ska hoppa mellan program.
För kortkommadot Win-Tab fungerar inte alls lika bra som Äpple-Tab.

Tack! Jag har börjat förstå hur vissa saker som i det här fallet med fönsteranpassning...Du har rätt i att kortkommando fungerar bättre i mac än jämfört med windows...Kul ord du använde - 'blåsa' i "blåsa upp ett fönster i hela skärmen"

Greenjuice

• Medlem
  • Kalmar
  • 2005-09-11 10:49

Om du vill "blåsa" upp fönster så varför inte prova Saft . Detta tilläggsprogram har även en massa andra roligheter. Kostar dock en liten slant.

1
Bevaka tråden