Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.1 på en blåvit G3/350

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu kört 10.1 några timmar på en blåvit G3/350 och betyget är 1 puckmus.

Segare än sirap. Ingen större skillnad jämfört med 10.0.4. Hallå Steve. Har du glömt oss med G3 :or?

Jag ska dock testa det under morgondagen och försöka komma med en mer sansad rapport.

Jag tycker att det flyter på helt ok på min G3/400. Även fast jag bara har 128 MB RAM...

På min G3/450 med 512MB så formligen flyger den fram. Går betydligt bättre är min G4 400 med 256MB som jag har på jobbet.

Man kan dock inte förvänte sig att det skall gå lika snabbt som på en Titanium.

Min G4 Yikes! 350 256 RAM är inte särskilt imponerad av 10.1, tyvärr. Visst, det mesta är lite snabbare, men på det stora hela tror jag att OS X kommer att kräva minst 500 Mhz G4 för att vara användbart. :rolleyes: Det är bara att slanta för en ny maskin...

Word X flyter på utmärkt dock!

[B]Jag har nu kört 10.1 några timmar på en blåvit G3/350 och betyget är 1 puckmus.

Segare än sirap. Ingen större skillnad jämfört med 10.0.4. Hallå Steve. Har du glömt oss med G3 :or?

Jag kör på en iMac DV SE G3/500 med 384 meg minne och 10.1 är ett verkligt lyft. Betydligt raskare än 10.0.4

1
Bevaka tråden