Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Update Failed - Ny iPod software men kanske för gammal iPod?? HJÄLP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt flera gånger nu att installera den nya iPod mjukvaran 2005-09-06 eftersom jag vill kunna lyssna på musik som jag köpt via Music Store i min iPod. Men jag får det inte alls att fungera - har installerat mjukvaran men varje gång jag pluggar in iPod:en så säger den ifrån att jag har för gammal software i alla fall - kan det vara så att min iPod är för gammal och inte tar emot den nya mjukvaran som den ska? Verkar konstigt, enligt instruktionerna skulle jag bara behöva installera mjukvaran och sen plugga i iPod:en. Det är inte den äldsta utan den som kom innan klick-wheel. Är det någon där ute som har någon idé om vad som står på och/eller vad jag kan göra? Uppskattar all hjälp!!

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-11 02:34

Ta backup på iPoden och välj Återställ i iPod uppdateraren?
Det borde ju fungera

Tack Ricky !!!!!! - du har möjligtvis inte tid att berätta hur jag gör det .... :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2005-09-11 12:48

iPod Updater 2005-09-06 includes new iPod Software 1.0 for iPod nano. iPod Updater 2005-09-06 contains the same software versions as iPod Updater 2005-06-26 for all other iPod models.

alltså inget nytt i firmware för andra modeller än Nano.

I iPod-uppdateraren finns ju två knappar, Update och Restore. Väl Restore istället för Update. Då återställs iPoden till ursprungsinställning vilket innebär att alla låtar och annat som lagrats på iPoden försvinner. Har man kvar allt på hårddisken är det dock inte nåt problem, det är bara att föra över det igen.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60944

Sen när du anslutit iPoden kan du ju direkt i iPod Software-fönstret se vilken version av mjukvaran du har. Där står "Software version" och sen om iPoden har senaste eller behöver uppdateras.

Busenkelt.

Tack - nu fick jag det att fungera!
Svampmoln - tack, jag vet att den versionen endast innehåller nytt för nano men det var den enklaste updateringen att hitta och eftersom den även innehåller 2.3 updateringen till min iPod så tog den. Men tack!
Rickard A - TACK !! har haft mac i några år nu men inget bredband så jag har inte updaterat så mycket eller varit så 'haj' på att använda den till max, men sitter nu äntligen med TIGER och - tack vare det här underbara forumet - även en updaterad iPod.

1
Bevaka tråden