Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag ha gjort en liten musiksnutt som jag vill använda som ringsignal i min Ericsson T630, men vilket format skall den ha för att funka? Midi tror jag men kan jag göra det i Garageband eller måste jag använda ett annat program?
GarageBand kan inte exportera till MIDI-fil. Notera att MIDI inte är ett format för ljud, utan ett format som styr bla. syntar och ljudkort (och vissa mobiler då).
Det finns ett program som heter "Soundgrinder" som kan konvertera olika ljudformat till .amr som går att spela upp på en t630. Kvaliten blir rätt så kass (8kHz smplingsfrekvens) men det funkar!
Soundgrinder funkade men jag hade tänkt använda min lilla snutt som ringsignal. Jo, jag vet vad midi är, men kan då någon tipsa om något enkelt program jag kan göra en nyinspelning av min snutt i. Gärna något gratis/shareware program.
jag har försökt att göra en ".amr"-fil som t630 skall spela upp, men det ville inte funka sist jag försökte... Nåt speciellt trick som behövs? (använde soundgrinder vid mina försök)
jag har försökt att göra en ".amr"-fil som t630 skall spela upp, men det ville inte funka sist jag försökte... Nåt speciellt trick som behövs? (använde soundgrinder vid mina försök)