Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eget ljud till t630

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ha gjort en liten musiksnutt som jag vill använda som ringsignal i min Ericsson T630, men vilket format skall den ha för att funka? Midi tror jag men kan jag göra det i Garageband eller måste jag använda ett annat program?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-09-11 19:51

Midi är väl det enda som funkar på en t630. Vad har du musiksnutten i för format nu?

G-band

Jag har gjort den i garageband!

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-09-11 22:59

GarageBand kan inte exportera till MIDI-fil. Notera att MIDI inte är ett format för ljud, utan ett format som styr bla. syntar och ljudkort (och vissa mobiler då).

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-13 10:23

Det finns ett program som heter "Soundgrinder" som kan konvertera olika ljudformat till .amr som går att spela upp på en t630. Kvaliten blir rätt så kass (8kHz smplingsfrekvens) men det funkar!

man kan ladda ner en fullt funktionell demo här

August
(med john bonham som ringsignal)

Soundgrinder funkade men jag hade tänkt använda min lilla snutt som ringsignal. Jo, jag vet vad midi är, men kan då någon tipsa om något enkelt program jag kan göra en nyinspelning av min snutt i. Gärna något gratis/shareware program.

  • Medlem
  • 2005-09-14 20:31
Ursprungligen av august:

August
(med john bonham som ringsignal)

jag har försökt att göra en ".amr"-fil som t630 skall spela upp, men det ville inte funka sist jag försökte... Nåt speciellt trick som behövs? (använde soundgrinder vid mina försök)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-14 22:36
Ursprungligen av Ma:

jag har försökt att göra en ".amr"-fil som t630 skall spela upp, men det ville inte funka sist jag försökte... Nåt speciellt trick som behövs? (använde soundgrinder vid mina försök)

vet inte... har du testat med senaste verionen?

A

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-09-14 22:46

Jag använder Quick Time Pro för att göra .amr funkar bra på min T610 så det borde ju vara lika bra på en 630.

1
Bevaka tråden