Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mail: fylla i mottagaradress automatiskt.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-12 23:29

Hej !

När jag fyller i mottagaren i ett email och börjar med ett namn fyller programmet i resten och visar förslag. Detta bara med adresser från adressboken. Finns det funktion i Apple Mail där den även föreslår mottagare i mail som jag fått, eller skickat tidigare? Det finns i entourage..

Mvh Olof

  • Medlem
  • 2005-09-13 00:15

posta om du kommer på hur man gör. Jag saknar också den funktionen.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 21:27
Ursprungligen av Oloff:

Hej !

När jag fyller i mottagaren i ett email och börjar med ett namn fyller programmet i resten och visar förslag. Detta bara med adresser från adressboken. Finns det funktion i Apple Mail där den även föreslår mottagare i mail som jag fått, eller skickat tidigare? Det finns i entourage..

Mvh Olof

Precis den funktionen har Apples Mail. Förstår inte varför det inte fungerar hos er.

Precis..funkar fint i mail i Tiger iallafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 22:11

Funkar i 10.3 också. Ibland irriterande när man får en massa förslag som man inte vill se

  • Medlem
  • 2005-09-13 22:21

är det en inställning?

Fungerar så för mig också och jag har inte ställt in någon speciell inställning.
Skumt att det inte fungerar för er.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-13 22:29

Mail minns alla adresser jag skickat till och autofyller dessa automatiskt om jag skickar ett mejl till samma mottagare igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 07:20
Ursprungligen av Peth:

Mail minns alla adresser jag skickat till och autofyller dessa automatiskt om jag skickar ett mejl till samma mottagare igen.

Det verkar fungera på mail i inboxen och skickat. Men inte för mail som jag sorterat i mappar. Får ni det att fungera?

  • Medlem
  • 2005-09-13 22:37

Det måste vara länge sedan jag skickade till nån som inte står i min adressbok. (det fungerar)

  • Medlem
  • 2005-09-13 22:37

eller tvärt om menar jag

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-14 14:02

Fungerar bara för vissa mail i min inbox, ett som jag svarat på och ett jag inte svarat på, två andra jag inte heller svarat på fungerar inte (ny iBook, har inte många mail)

1
Bevaka tråden