Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara SSL-certifikat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-09-13 23:39

Tjenix.

Har haft en konsult som har fixat ordning på min mailserver. Servern är konfad så att man måste ansluta med SSL för att hämta mailen. Tyvärr så måste jag varje gång man startar "Mail", godkänna mitt hemgjorda ssl-certifikat.

I Windows går detta att lösa genom att i webbläsaren Internet Explorer skriva in adressen https://[serverIP]:[SSL-port], och sedan spara certifikatet i webbläsaren. Windows andra program (som outlook) kikar sen på samma ställe och litar på Explorers inställningar.

Finns det något liknande sätt i OSX att lägga till ett certifikat till godkända domäner.

Senast redigerat 2005-09-13 23:55
  • Medlem
  • 2005-09-14 00:13

macosxhints beskrev en metod för att göra just detta för några månader sedan, kanske ett halvår sedan, tiden går fort. Du kan ju söka där.

/PO

• Medlem
  • Järfälla
  • 2005-09-14 19:54

Hittade en tråd som handlade om det där... tack och bock, det ska provas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 22:04

I Tiger:
Klicka på "show certificate" när frågan kommer upp, dra certifikat-ikonen till skrivbordet. Dubbelklicka på filen blir av den så öppnas keychain manager. Välj "add" och ange att det är ett "X509"-certifikat i den efterföljande dropdownmenyn.
Sök på "self-signed certificate" i Mails inbyggda hjälp för en mer exakt beskrivning.

1
Bevaka tråden