Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative Zen MicroPhoto

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-14 01:47

Creatives nya mp3-spelare Zen MicroPhoto har riktigt trevliga features, många som jag gärna skulle se på nästa iPod. Den kostar 230 dollar och iPod känns plötsligt ännu mindre prisvärd...

Några godbitar:

• 8 GB

• Slide-Show och fotoalbum

• OLED-display med 262,144 färger

• Utbytbart Li-Ion-batteri med 15 timmars speltid, finns med större kapacitet. Köp till och byt när det första tagit slut för att ladda sen. Reseladdare medföljer. Riktigt trevligt!

• Portabel hårddisk-läge, USB 2

• FM-radio med inspelning

• Inbyggd mikrofon med röstinspelning

• Synka med Outlooks kalender, kontakter och att göra-lista

• Manuell equalizer och 8 EQ-inställningar

• Mycket bra SNR (Sound to Noise-ratio), bättre ljud än iPod.

När ska Apple släppa en iPod med de här funktionerna till samma pris? *vill ha*

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-09-14 02:02

Hur ligger det till med de viktigaste funktionerna som autosynkning av musikbilbiotek/playlists/betyg, podcast- och iTunes-stöd då?

• Oregistrerad
  • 2005-09-14 02:05

iTunes-stödet är säkert inte särskilt välimplementerat, men man kan dra låtar från iTunes till den.

Podcasting, fungerar ju fungerar med alla mp3-spelare (om man nu inte använder iTunes för det förstås).

Nu ska jag inte köpa någon, eftersom den känns mer "Windows" än "Mac OS X", men jag tycker Apple borde se och lära när det gäller många funktioner och prissättning.

Det enda som jag skulle velat ha därifrån är isf:
Utbytbart Li-Ion-batteri
FM-radio
Manuell equalizer

Men tyvärr är Zen både osnygg på utsidan och insidan (menyer mm) Trotts sina färre funktioner ligger apple ändå säkert. Kolla tex på sötnosen nano som kommer sälja lika bra som minin gjorde. Även minin hade färre funktioner än många konkurrenter, men sålde ändå ruskigt bra. Utseende och smart funktionalitet är ordet

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-14 05:30

Hade en Zen i nagra timmar forra veckan. Efter att ha forsokt navigera runt med deras losning kan jag faktiskt inte forsta att NGN valjer att kopa den framfor iPod Mini/nano.

Jag sa det till agaren och hon sa att hon sjalv hade problem efter 9 man agande och funderade pa att byta till en iPod.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-14 06:43
Ursprungligen av mattan:

Jag sa det till agaren och hon sa att hon sjalv hade problem efter 9 man agande och funderade pa att byta till en iPod.

Man skall inte aga sin mp3-spelare. Det finns förvisso inget lag mot detta, men vill man ha en välmående spelare, är inte våld den rätta vägen.

1
Bevaka tråden