Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvalite försämring av mina mp3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag hade ett lite jobbigt itunes problem där jag änrade genre på en del låtar och när jag sedan spelade dessa så hoppade den gamla genre upp.

Jag löste problemet med att convertera till mp3 i avancerat. Och sedan kunde jag byta till vilken genre jag vill på den nya kopian.

Så till min fråga...

Har jag nu fått sämre ljud kvalite på mina mp3 filer ?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 09:41
Ursprungligen av anders884:

Har jag nu fått sämre ljud kvalite på mina mp3 filer ?

förmodligen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-15 10:53

Vad hade du för format/kvalitet innan?

Ursprungligen av memark:

Vad hade du för format/kvalitet innan?

Enligt Itunes så har jag samma info. Mp3 före och efter och även Bit rate och Sample rate är exakt samma.
Så borde inte det synas där om kvalliten skulle vara sämre??

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-15 13:12

Kvalitén försämras alltid när man konverterar till ett förstörande format, t.ex. mp3, jpeg, mpeg osv.

Även om man har exakt samma inställningar varje gång man konverterar en låt, så kommer den att låta kasst om man konverterar den många gånger.

Ett litet tips för dem som jobbar med bild/ljud/filmredigeringsprogram: spara inte ner dina filer till ett förstörande format innan du har gjort klart projektet.

Jobbar du med en jpeg bild och sparar den efter varje liten ändring så komprimerar du den om och om igen och kvalitén blir dålig.

Alltså jobba hela vägen med oförstörande format (tiff, psd, wav, aif, dv) fram tills det är helt klart, då kan du komprimera.

1
Bevaka tråden