Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vettigt mellanrum mellan dator>vägg (PM G5)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-15 04:47

Hur litet mellanrum kan man ha som minst mellan datorn o väggen? Just nu har jag nämnligen möblerat om och upptäckt att mellanrumet bara är på 5,2cm...^^
Är detta för lite? Vad är minimum? Hadde tidigare på flera decimeter...=/
Helst skulle jag vilja minsta ännu mer till sådär 4,5cm, men vågar inte just nu. Temperaturen ligger på 65 grader på ena processorn och 63 grader på andra och då arbetar den inte heller. =/
Har dock inte hört någon nämnvärd "uppökning" av fläktarna...dom ökar väll själv när det behövs så den inte överhettas? Vad är max temperatur som den får uppgå i på processorn? Vad är maxtemperatur på andra enheterna?

Är det ingen som svarar?

Det är väl bara att prova och se om fläktarna börjar jobba mer eller inte. Blir det ingen skillnad i fläktaktivitet borde allt vara frid och fröjd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-16 08:34

Kolla tempen när du drar ut den säg 30 cm från väggen, och jämför sedan vad som händer om du har den dikt mot väggen, jag har en server som står dikt mot vägg - mne med fläkten utåt och en fläkt som blåser på den - så jag har nog inga bra svar att ge -och helst vill jag inte prova mig fram

30 cm åt alla håll brukar jag ha, vad gör det förresten eller bor du i en skokartong är det iofs svårt i alla fall. Men den är ju liksom snygg så det spelar ingen roll tycker jag..

/Tangen

Antar att det bara är viktigt att du har bra utrymme bakåt där fläktarna sitter.
Blåser eller suger fläktarna?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-17 03:46

Hm, möblerade om så nu bör det inte vara några större problem. Vet inte, men varmluften kommer ut där bak. Men efter en liten om möbblering så fick jag till det så jag har 20cm där bak.

Ang vad som gör att jag måste ha det så är att jag har ett skrivbord som datorn stod på...nu står den under skrivbordet istället så man kan dra den lite längre fram...^^
Men efter som PowerMac G5 e så snygg så har jag den hellre PÅ skrivbordet än UNDER skrivbordet faktiskt...men som sagt, blev bra nu.
Mkt yta oxå...för o vara mitt skrivbord. =D

1
Bevaka tråden