Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sailing Clicker - Hur använder ni det?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-09-15 09:02

Läst och hört en del om Sailing Clicker. Saker som att när det ringer syns det på skärmen, går man ifrån med sin mobil kan datorn "låsa" sig m.m.
Men hur använder ni det? och vilket program på deras sida skall man köpa?
Det finns flera av vilka vissa redan finns på MAC?! t.ex. sync. functionen.

Tacksam för svar

Som fjärrkontroll vid föreläsningar m Keynote, brukar imponera!
I England uppfattades det en gång som en förolämpning när jag inledde med att säga ngt i stil med:
Amerikansk dator, svensk mobiltelefon, voala!

Brukar köra som fjärrkontroll när man kollar på film datorn -> TV. Vad gör man inte för att trötta ut sina pc-kompisar

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 09:59
Ursprungligen av Anders Täpp:

Brukar köra som fjärrkontroll när man kollar på film datorn -> TV. Vad gör man inte för att trötta ut sina pc-kompisar

Och det finns inget liknande på PC-sidan?

Ursprungligen av palb:

Och det finns inget liknande på PC-sidan?

Jodå, det finns en hel del liknande program för PC. http://www.bluetoothshareware.com/bluetooth_remote_control.asp tex...

Ursprungligen av palb:

Och det finns inget liknande på PC-sidan?

Nu har det gått ett år sen Salling Clicker kom ut så det börjar väl närma sig...

Skämt åsidor har jag ingen aning. När man premiärvisade det här förra året var det dock haksläpp på alla som såg det. Speciellt när telefonen ringde och musiken från iTunes gick i paus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-15 10:53
Ursprungligen av Anders Täpp:

Nu har det gått ett år sen Salling Clicker kom ut så det börjar väl närma sig...

På den "nya" så ser man album cover art.....såg jag på Sallings brorsas K750i.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 09:59

Finnes även ett program som heter Romeo som är samma sak men lite enklare och gratis. Skulle kanske vara en ide att testa det programmet för att se om du har någon användning för den typen av program.

Efter att ha testat både Romeo och Salling så har jag dock kommit fram till att Sallings program är betydligt bättre. Men Romeo är helt klart värt att testa.

Romeo - > http://www.irowan.com/romeoa

Min Powerbook G4 av första generationen blev brädad av en iBook i våras. Numera är hon placerad under tvn. Har all min musik på en 100 Gb-disk och kopplad till tvn. Salling Clicker tillsammans med en Sony Ericsson P800 blir en fantastiskt fjärrkontroll. Både för iTunes och VLC.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-09-15 10:07

ok, men är det det progrmet som heter "Sailing Clicker " på deras hemsida man skall ha då? De har ju flera prog. som verak bra men ...?!?!

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-09-15 10:09

ANvänder inte Salling Clicker alls.. Väntar på stöd för Nokia 6230..

1
Bevaka tråden