Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jam Pack 3, någon som provat?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kört Garageband endel och tycker det är ett tipptopp program.
Det enda jag saknar är fler trumloopar som går i lite annorlunda takter än de vanligaste.
De som följer med Garageband och de i Jam Pack 1 är inga höjdare direkt.
Jag är ute efter trumloopar som kan användas till hårdrock och metal-musikskapande.
Men även lite lugnare som till akustiska singer/songwriter låtar. Inte bara vanliga fyra fjärdedelskomp som är sååå tråkiga.

Är det någon som har testat Jam Pack 3? Där ska ju följa med endel trumloopar. Är de någe bra?
Finns det andra trumloopspaket till Garageband som är släppta från andra företag?

Jag har inte kommit så långt med Garageband än, men redan första dagen stötte jag på patrull eftersom allt är 4/4. Jag skriver ganska ofta i tretakt och sextakt och då finns just inget i startpaketet. Kan man hoppas på mer i någon samling?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-16 20:31

Gå in på kullander och kullander, så kan du kolla vad det är för loopar som följer med i Jam Pack 3. Alla paketen finns installerade på en av datorerna.

Rent spontant så tror jag nog att du kan bli nöjd, men det är ju rätt svårt eftersom alla har sin egen smak. Det är väl ingen Jeff Porcaro som lirat men du hittar i alla fall rätt många coola trumloopar som borde passa dig. Du hittar bland annat rock, thrash, jazz, blues, punk, Motown, skiffle, vispar, synkoperat, baktakt, 12/8 och 6/8. Det jag saknar är väl 5/4 eller 7/8.

En del av samlingarna är rätt så omfattande, värstingen består av 59 loopar plus 20-talet fills.

Får väl testa Jam Pack 3 då och se om man får nåt vettigt utav det.

Men man tycker(hoppas) det borde finnas fler företag som gör loopar än Apple, eller det kanske bara är Apple som FÅR göra det?

Trummlooparna är det enda jag känner är en begränsning i Garageband, annars är det ett skitbra program som jag trivs som fisken i!

Du kan ju göra egna loopar om du vill, direkt i Garageband 2.

1
Bevaka tråden