Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
hej!, har blivit ombedd att se om det finns några bra program för
Mac som hjälper en att skriva en affärsplan. Finns ett par
till pc har jag sett, men inget till X än så länge.
finns miljoner mallar till word - på nätet, sök på
businessplan template,
program vet jag inte hur det praktiskt ska fungera, enklare med en mall man kan gå efter
/Tangen
såg ett precis från Commerzbank här i tyskland, man matar in alla uppgfter om inkomst, utgifter, uppskattade kostnader per produkter mm som man skall sälja,
och sen så räknar programet ut med grafer lönsamhet mm....
såg ett precis från Commerzbank här i tyskland, man matar in alla uppgfter om inkomst, utgifter, uppskattade kostnader per produkter mm som man skall sälja,
och sen så räknar programet ut med grafer lönsamhet mm....
Känns inte som det är ett program som gör affärsplaner, utan ett program som gör en budget, lönsamhetskalkyl etc. Sånt kan man ju använda Excel till. Du har väl lite fantasi?
Annars om du vill så kan jag säkert ordna något i Excel om du vill för en sådär 50.000 .....
hej!, har blivit ombedd att se om det finns några bra program för
Mac som hjälper en att skriva en affärsplan. Finns ett par
till pc har jag sett, men inget till X än så länge.
några ideer???
marcus
Inte för att sätta mig på några höga hästar, men jag har hjälpt igång en del företag.
Och jag föreslår: Word. (Eller motsvarande.)
Affärsplanens struktur bör anpassas till verksamheten. Och kombineras ihop med "din egen" struktur. (Om du nu agerar som rådgivare.)
ALMI har annars mallar för bl a budget och likviditetsplanering. (Det är ju nästan alltid likviditeten som är det svåra i början.)
Känner på mig att jag liksom svarar på fel fråga här...
du svarar inte på fel fråga alls!
Jag tror jag fick det lite om bakfoten.
Det dom ville ha var ett program där man matar in hur mycket man tror säg sälja, potentiella
löner, kostnader för lokal etc, och sen så räknar programet ut ett scenario med om det blir ekonomiskt lönsamt etc per månad, per år.... med grafer. Har förstått att man kan använda excel till detta, men
letade efter ett program...tydligen.