Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iBook som fryser

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-19 21:24

Jag har nu haft min iBook 1,33/512/80 ett par veckor. Nu har den plötsligt börjat på att frysa lite då och då. Jag kan röra på musen men allt annat har liskom stannat av. Dockans ikoner poppar inte upp, jag kan inte klicka på blå äpplet och tvångsavsluta utan måste helt enkelt stänga av datorn.

Jag har köpt min Mac för att jag trodde att det var ett stabilt system men nu känns det ju precis som vanligt ju

Aldrin

Testa att Reparera Behörigheter i Program->Verktygsprogram->Skivverktyg
om problemet kvar står så får du antingen testa att installera om systemet eller kontakta Apple, det kan ju ochså vara hårdvaruproblem.

• Oregistrerad
  • 2005-09-19 21:50
Ursprungligen av Aldrin:

Jag har nu haft min iBook 1,33/512/80 ett par veckor. Nu har den plötsligt börjat på att frysa lite då och då. Jag kan röra på musen men allt annat har liskom stannat av. Dockans ikoner poppar inte upp, jag kan inte klicka på blå äpplet och tvångsavsluta utan måste helt enkelt stänga av datorn.

Jag har köpt min Mac för att jag trodde att det var ett stabilt system men nu känns det ju precis som vanligt ju

Aldrin

Så gjorde svärfars nya iMac också efter några veckor, det var fel på det fabriksmonterade minnet.
Det är ju inte säkert det är samma fel, men den bar sig åt något liknande...det var liksom skumt, den ska ju inte hänga sig i normala fall.
Kör hårdvarutestet som ligger på installationsskivan som följde med datorn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 22:18

Hör av dig till Apple i vilket fall, det ingår ju 90 dagars telefonsupport, det är inte normalt med det beteendet som du märkt på din dator. Min gissning är också fel på något minne. Om du kör hårdvarutestet ska du inte se ett godkänt test som att minnet verkligen fungerar, ibland kan man behöva köra minnestestet ett antal gånger för att få upp felmeddelande. (Det är komplext att gå igenom ett minne med alla olika kombinationer som kan uppstå där).

• Oregistrerad
  • 2005-09-19 22:14

Låter som det är minnet. Hände mig med ett nyinköpt minne, tyvärr ganska vanligt. Men du har ju garanti.

1
Bevaka tråden