Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya .mac konto

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-20 16:27

Apple har änltigen utökat kapacitet på sina .mac konto nu får man 1000mb utrymme i de standard konto och familypack har 2000mb utrymme. Det låter verkligen fint tycker jag .mac blir kanske bättre än mac.se konto. Har inte riktigt fått chansen att prova på mac.se konto men ni som har provat på båda varianter som vi har att välja mellan kan väl skriva vad ni tycker?

Det där utökade utrymmet är verkligen välkommet. 250 mb har iofs räckt till för att kunna återskapa sin användarprofil på det mest kritiska innehållet, men nu kan man vara lite yvigare med vad man tar med.

• Medlem
  • 2005-09-20 17:24

Synd bara att det tar en vecka att ladda upp 1 GB på .mac. Jag har hellre en snabb megabyte än 1000 långsamma.

• Medlem
  • Vellinge
  • 2005-09-20 18:49
Ursprungligen av stfm:

Synd bara att det tar en vecka att ladda upp 1 GB på .mac. Jag har hellre en snabb megabyte än 1000 långsamma.

hur är upload/download hastigheter på .mac / mac.se?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-09-20 19:25
Ursprungligen av stfm:

Testa programmet Goliath som är bra mycket snabbare.

• Medlem
  • 2005-09-20 19:35
Ursprungligen av Micke F:

Testa programmet Goliath som är bra mycket snabbare.

Jo, jag vet, men enda anledningen att jag har .mac är för integreringen i OS X. Som på papper är väldigt bra. I praktiken låser sig Findern så fort man börjar använda iDisk, och den är otroligt sölig. Apple har bara larvat bort .mac, och inte brytt sig om att förankra funktionerna i funktionalitet.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-20 18:19

Mitt .mac-konto har utökats till totalt 462 mb.

• Medlem
  • 2005-09-20 19:39

Kollade just kontot. Jag har 235 MB. Är inte det mindre än förut? Dessutom hittar jag inte längre någon inloggningsruta på hemsidan... What's up?

• Medlem
  • 2005-09-20 20:00

Det löste sig. Man måste aktivera det via mac.com. Jag hittade däremot ingen länk från Apple längre.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-20 20:03
Ursprungligen av stfm:

Det löste sig. Man måste aktivera det via mac.com. Jag hittade däremot ingen länk från Apple längre.

Vad måste man aktivera, det utökade utrymmet?

//J

• Medlem
  • 2005-09-20 20:59
Ursprungligen av dunberg:

//J

Ja. Jag var tvungen att logga in och ställa in förhållandet mellan mail och lagringsutrumme för att det skulle visa sig alls.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-20 21:01
Ursprungligen av dunberg:

//J

Det är en inställning man måste göra. Utrymmet delas mellan e-post och iSkiva.

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-20 21:54

Okej, var gör man den inställningen?

//J

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-20 22:46

Hittade det!

Läser detta i read me-filen:

• Incremental Backups. Backup 3 now saves new versions of files that have changed every time it performs a backup. The result is an efficient use of storage that saves you time and media costs if you use disposable media like CDs or DVDs. And you can always find an older version of a file if you need it..

Har jag förstått rätt? De sparar en ny kopia av filen varje gång man kör backup?

I Plan-menyn kan man välja

Back Up Now
eller
Full Backup

Hittade detta nu i hjälpen.

"You can force Backup to do a full backup at any time. For example, if you regularly back up to CDs, you might want to start over with a complete backup so that the restore process requires fewer CDs. Or, if you run out of space on your destination, you can delete your incremental backups and do a full backup."

1
Bevaka tråden