Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech muse MX 1000

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-21 08:14

För ca tre veckor sedan köpte jag en ny mus, en MX 1000 Laser, eftersom min gamla hade ett problem sladden och inte funkade som de skulle. Den fungerade utmärkt och allting var utöver förväntan. Jag hade fått rådet att lägga den i laddningsstationen när datorn inte användes, vilket jag också gjorde.
Men igår, utan förvarning slutade att fungera. Är det någon som vet vad det kan vara?
Det verkar som att den är helt urladdad. Någon ... ???

Jag använder OS X 10.3.9.
Tacksam för alla tipps.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-09-21 08:24

Säg inte att du har den i laddningsstationen 24/7? Låter visserligen konstigt att batteriet skulle ha kollapsat efter 3v men iaf... lägg INTE i den i dockningsstationen om den inte behöver laddas (dvs ligger på rött eller ev har en grön plupp kvar).

Om den nu bara är 3v gammal så behöver du inte oroa dig speciellt mycket, får du en ny om det inte är du som har pajjat musen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-21 13:08
Ursprungligen av kainen:

Säg inte att du har den i laddningsstationen 24/7? Låter visserligen konstigt att batteriet skulle ha kollapsat efter 3v men iaf... lägg INTE i den i dockningsstationen om den inte behöver laddas (dvs ligger på rött eller ev har en grön plupp kvar).

Om den nu bara är 3v gammal så behöver du inte oroa dig speciellt mycket, får du en ny om det inte är du som har pajjat musen

Det var USB kontakten till och från dockningsstationen som var inte helt i.
Nu fungerar den igen.
Tack i alla fall, jag kommer inte att ha den i dock-stationen så pass mycket längre.

1
Bevaka tråden