Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD som loopar om och om igen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har fått en DVD-skiva av en leverantör som vi vill ha loopad i butiken hela tiden..
Jag har tillgång till DVD-brännare och mac. Kan man ordna det på något vis?

Jag kör med detta, gjorde bara en helt vanlig dvd som jag ställde in på att loopa i dvd-spelaren.
Använder du DVD Studio Pro är det bara till att välja samma sekvens som end-jump.

Ursprungligen av bedrockstudios:

Jag kör med detta, gjorde bara en helt vanlig dvd som jag ställde in på att loopa i dvd-spelaren.
Använder du DVD Studio Pro är det bara till att välja samma sekvens som end-jump.

Jag skulle behöva göra en loopande DVD till en kund som ska på mässa. Jag har DVDSP men har i princip aldrig öppnat programmet. Sökte på loop i hjälpen men det förekommer så ofta att det blir omöjligt att hitta informationen.

Kan någon visa med några skärmklipp hur jag dumpar in en QT-film och ställer in rätt saker?

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-21 15:21

I Toast (i 7:an iallfall) kan man välja att spela alla filmerna efter varandra och sedan börja om ...

• Medlem
  • 2006-09-12 18:18

Loopande DVDs utan menyer går enkelt att göra i iDVD, om det är till någon hjälp?

Skriv gärna lite om hur det går till så testar jag kvaliteten imorgon.

• Medlem
  • 2006-09-12 18:31

Här kommer en snabb guide för iDVD med engelska menyer:

1. Klicka på knappen Map
2. Dra din mediafil till den första rutan som säger "Drag content here to..."
3. Klicka på pilen i rutans högerkant så den fälls in, detta förbigår menyn
4. Klicka en gång på första rutan, som nu innehåller din mediefil, för att markera
5. Under menyvalet Advanced, välj "Loop"
6. Testa att det funkar genom att klicka på Preview-knappen

Aah det var ju plättlätt. Tack för tipset.

Bra tips! Precis vad jag letade efter. Kan ni även tipsa om ett bra sätt att göra ett bildspel med dissolve+KenBurns-effekt? (som i iPhoto). Skulle vilja ta iPhoto-bildspel och göra till en film som loopar...

1
Bevaka tråden