Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten tabbe i iPod Nano-reklamen

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-09-25 12:40

Såg precis en liten tabbe i iPod Nano-reklamen som snurrar här ute till höger på 99mac.

[CENTER]iPod
nano
Upp till 1000 lätar.
Omöjligt liten.[/CENTER]

Man tycker ju att de borde ha någon slags kvalitetskontroll på annonser de släpper ifrån sig.

• Oregistrerad
  • 2005-09-25 12:51

har sett reklamer med prissättningen "Frå xxxx kr" också.
någon borde korrekturläsa de 6 raderna det kan handla om i en reklam

• Oregistrerad
  • 2005-09-25 16:32
Ursprungligen av svampmoln:

har sett reklamer med prissättningen "Frå xxxx kr" också.
någon borde korrekturläsa de 6 raderna det kan handla om i en reklam

Även debattörer borde vara noga med språket. Många på 99Mac undviker versal i början på meningar och utelämnar punkt i slutet på meningar. Precis som med slarvig reklam blir jag irriterad istället för att ta budskapet på det allvar som det antagligen förtjänar.

• Oregistrerad
  • 2005-09-25 17:03
Ursprungligen av Sverker Hahn:

Även debattörer borde vara noga med språket. Många på 99Mac undviker versal i början på meningar och utelämnar punkt i slutet på meningar. Precis som med slarvig reklam blir jag irriterad istället för att ta budskapet på det allvar som det antagligen förtjänar.

jag håller helt och hållet med dig Sverker!
dessutom saknas spaltindelning på forumet, vilket leder till på tok för många tecken per rad.
avstavningen här är undermålig, ja till och med obefintlig. detsamma gäller indrag, och så vidare.

personligen känner jag att jag fått sänka min standard, i och med att det trots allt är ett öppet forum vi hamnat i

• Oregistrerad
  • 2005-09-25 19:27

dessutom saknas spaltindelning på forumet, vilket leder till på tok för många tecken per rad.
avstavningen här är undermålig, ja till och med obefintlig. detsamma gäller indrag, och så vidare.

personligen känner jag att jag fått sänka min standard, i och med att det trots allt är ett öppet forum vi hamnat i

Om nam itne kna svata hoc itne kna gnurdlaggände gmaramtik så bril ted hplöopst tat frsötå vad flko maner ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-26 23:44

Om du nu är så petig, varför använder du då inte stor bokstav i början av meningarna?

• Oregistrerad
  • 2005-09-27 08:18
Ursprungligen av iigloo:

Om du nu är så petig, varför använder du då inte stor bokstav i början av meningarna?

läs hela tråden så ser du att det inte är jag som är petig
anser inte att gemena inlägg är något som hindrar läsbarheten.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2006-01-07 23:31
Ursprungligen av Sverker Hahn:

Det kan ju bli väldigt fel om man missar versaler/gemener...

Citat:

Capitalization is the difference between:
"I had to help my uncle Jack off a horse.."
and
"I had to help my uncle jack off a horse.."

:eek:

en kompis till mig uppmärksammade också det där med "lätar" får ett par dar sen

Ursprungligen av ztaafen:

en kompis till mig uppmärksammade också det där med "lätar" får ett par dar sen

Hmm... varför blanda in de stackars FÅREN

Ursprungligen av johanf:

Såg precis en liten tabbe i iPod Nano-reklamen som snurrar här ute till höger på 99mac.

[CENTER]iPod
nano
Upp till 1000 lätar.
Omöjligt liten.[/CENTER]

Man tycker ju att de borde ha någon slags kvalitetskontroll på annonser de släpper ifrån sig.

Det går ju att ha både läten och låtar på den, så lätar låter inte helt fel.

• Oregistrerad
  • 2005-09-25 16:17

Tydligen så är det en ensam tjej som sitter på nån gård i Sverige och översätter Apples reklam och hemsida, så det kan väl bli lite tokigt ibland.

Ursprungligen av Macvarg:

Tydligen så är det en ensam tjej som sitter på nån gård i Sverige och översätter Apples reklam och hemsida, så det kan väl bli lite tokigt ibland.

Inga fördomar här inte

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-09-27 09:35
Ursprungligen av Macvarg:

Å andra sidan har den här tjejen verkligen lyckats få oss uppmärksamma på att det går in 1000 låtar/lätar. Inte många här på 99mac som gått miste om det nu.
Säker många 99mac:are som hade den vetskapen innan, men det finns säkert fler än vi som lagt märke till felet och berättar det vidare.

Nu är väl det här inte så avgörande för iPod nanos marknadsföring men ändå

• Oregistrerad
  • 2006-01-05 16:48

Ganska lustigt dock att det fortfarande inte är ändrat!?

• Oregistrerad
  • 2006-01-05 16:54

Jag är inte förvånad, det finns likande stavfel/typos på apple.se som funnits i flera år...

Tjenare!

Även en tabbe om man tittar på 1:a sidan på Svenska Apple Store!

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

Gillar moms-satsen på G5:an!!

Mvh

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-07 18:24

Man kan säkert inte beskylla Apple för vad som kan stå i Sekvencias reklamutskick, men den här hittade jag i ett dylikt i mars 2002.

Ta en titt på hörlurs-specen...

Mac Minis pris stämmer inte heller allt för bra.

Ursprungligen av apple4ever:

Mac Minis pris stämmer inte heller allt för bra.

Nä, det gör det minsann inte!:D

Möjligt fel i iPodreklamen högst upp på sidan där det står:
"Nya iPod, Nu med 20 GB och 60 GB med färgskärm"

Man kan ju undra också om de menar att bara iPoden med 60 GB har färgskärm, men inte 20 GB modellen.
Äh...jag vet inte riktigt, jag är ingen kung på svenska språket precis.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-26 23:22

Jag vet inte ens vad ni pratar om...
Men så har jag också spärrat all reklam för att slippa irriterande tjafs när jag surfar.
Numera är jag hopplöst borta på alla fester där folk pratar om tv-reklam. Jag har inte sett reklam på över ett år. Hoppar bara förbi den med Elgatos underbara produkt. Grymt skönt.
Nackdelen är att jag missar alla trådsmala halvnakna tjejer i reklamen. Suck...

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-09-27 09:02

Hur kan ni vara så gemena att ni undviker versaler?

Jag kan berätta att det trillar in lite tipsmejl då och då om detta. Det är bara till att förklara att annonsen är Apples skapelse och ligger på Apples servrar, så vi har ingen kontroll över den, tyvärr. Det ser ju onekligen dumt ut.

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-07 21:15
Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan berätta att det trillar in lite tipsmejl då och då om detta. Det är bara till att förklara att annonsen är Apples skapelse och ligger på Apples servrar, så vi har ingen kontroll över den, tyvärr. Det ser ju onekligen dumt ut.

Och att tipsa Apple är otänkbart;)

Ursprungligen av Bjarte:

Och att tipsa Apple är otänkbart;)

Jag tog upp det med Björnström, men han skrattade mest åt det, oklart om han tänkte på att vidarebefodra det

1
Bevaka tråden