Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvirrande Thunderbird

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-09-25 22:34

Satt och meckade lite för att försöka få över mina mails från Thunderbird till Apple Mail. Döpte om min Inbox-fil till inbox.mbx och importerade. Tyckte den var lite väl stor (75 mb), men tänkte inte mer på det tills jag slängde ett öga på import-rutan som tuggade igenom massa mails som jag trodde var borttagna för länge sen.
Kollade sen på Sent-filen som är på 35 mb.. även fast jag tar bort allt från foldern i TB. Kan det vara så att TB bara tar bort ur foldrarna, men inte fysiskt så att säga? Känns värdelöst att allt det jag betraktar som skräp fortfarande finns kvar. *förvirrad*
Nån som råkat ut för samma sak? Den enda anledningen jag kan komma på till detta är att nåt måste blivit fel när jag flyttade allt från min tidigare PC.

• Oregistrerad
  • 2005-09-25 23:46

Hej, detta är helt normalt. "Alla" mailklienter arbetar på detta vis: breven markeras som raderade och döljs för användaren men tas bort först när man bygger om indexet (det kan vara ganska resurskrävande).

Kör "File -> Compact Folders" i Thunderbird så försvinner det som du har raderat.

• Medlem
  • Haninge
  • 2005-09-26 08:11

Aah. Så det är vad det är till för. Tack!

1
Bevaka tråden