Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra & billiga DVD skivor?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 20:47

Nån som vet billiga bra DVD skivor??
Ja har fått tag på väldigt billiga DVD skivor 2 kronor styck!!!!! men får skumma fel...
Dom funkar ej på min LG spelare, blir utkastade efter stått o tuggat i nån minut....Playstation tar imot den därimot.....
Skivornas namn är Bulkpaq 8X DVD-R nån som har bättre erfarenhet av dessa???
Eller är det bara att andvända dom till väggprydnad:-)
Måste man ha dom dyrare DVD skivorna för att det skall funka?
Det som är mest skumt är att den funkar pefekt i datorn men inte på DVD spelaren...

Ja, om du vill vara säker på att det skall funka så måste du ha kvalitetsskivor. Om du kör med billigare kan du prova att bränna dem i 2x eller 1x och se om det funkar bättre. Angående billiga skivor så kan du ju köpa från en utländsk (?) butik eller ett svenskt företag som skickar från utlandet så att du slipper media-avgiften.
Verbatim är bra skivor. Jag har aldrig haft problem med dem. Jag hittade verbatim 8x DVD-R 50p för 252 kr för ett tag sen. (252/50=5,04) i sverige kostar de nästan det dubbla. Hittade en 50pack för 800SEK!!!!!

Lycka till.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-26 21:22

Jag har brännt 25 bulkpaq 8x dvd i min Nec utan problem. Förra köpet gjorde jag på www.wesellcd.com då köpte jag Datamart 8x och hittills har dom också fungerat bra. Dom kostar väl 3,50 kr styck eller nåt, finns ju ännu billigare men som sagt då är man mer osäker på kvaliten.

• Medlem
  • Österåker
  • 2006-02-06 22:00

Som privatperson skulle jag nog köpa skivorna på www.buymedia.se De har (nästan) bara Verbatim CD och DVD skivor, men som sagt vill man ha bra grejor som håller så kan jag ju rekommendera Verbatims.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-06 22:13

http://www.wesellcd.com
är billaga och bra. Om man har en kryckig brännare kan det vara idé att ställa ner hastigheten lite också.

Verbatim är det som gäller. De funkar i de allra flesta brännare med utsatt hastighet. I bl.a. min Philips DVD+-RW är det endast Verbatim som funkar i 16X.

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2006-02-07 14:15

140:- i frakt(!). Budar dom skivorna hem till dörren?

• Medlem
  • Österåker
  • 2006-02-13 21:26
Ursprungligen av oskich:

140:- i frakt(!). Budar dom skivorna hem till dörren?

Gå till www.posten.se och se vad de tar för ett 10kg paket - det ger lite perspektiv på fraktkostnader!
www.buymedia.se skickar dessutom från sitt lager i Estland så jag tror snarare att de gör en förlust på frakten för vissa förändelser...

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2006-02-13 21:30
Ursprungligen av dejwo:

Gå till www.posten.se och se vad de tar för ett 10kg paket - det ger lite perspektiv på fraktkostnader!
www.buymedia.se skickar dessutom från sitt lager i Estland så jag tror snarare att de gör en förlust på frakten för vissa förändelser...

Jag ska genast skaffa mig en "aktiepost" i posten...

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-07 14:17

Ja, det gör dom. Om man köper mycket eller går ihop sig flera stycken så blir det billigt ändå.

Har bara haft goda erfaranheter av märket Platinum (både dvd-r och dvd+r). Bränt närmare hundra dvd-filmer utan en enda misslyckad. Dustinhome sålde tidigare en 25-spindel för 149:- av det märket men verkar ha slutat med det nu. :-/

Kylning.com har dock dessa skivor för 165:-.
http://kylning.com/info.php?products_id=842

1
Bevaka tråden