Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart kom "Processor" ifrån?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-09-26 22:21

När jag var inne i Preferenses tidigare såg jag nåt jag inte sett tidigare. Kom det med senaste säkerhetsuppdateringen?

Nej, den har jag inte på min PowerBook. Jag har den senaste uppgraderingen. Du har inte installerat nåt program eller nåt?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-26 23:15

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14358
Troligen har du installerat CHUD eller så kör du OSX för Intel (där den följer med vid default install)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-09-26 23:28

Visst fan jag installerade CHUD för några dagar sen. Rätt. Tack!

Och hur får man bort den? Det går inte att högerklicka fram en avinstallerare som på övriga. Jag uppgraderade istället chud tools för att se om det kunde ge något men nu har den istället bytt plats samt ikon.

Jag kan se var prefspane-filen ligger i systemet men vill inte bara kasta bort den ifall det skadar installationen på något sätt.

Hur får jag bort den på rätt sätt?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-12-26 22:04

I CHUD har du möjlighet att avinstallera allt. Välj det.

Ursprungligen av frazze:

I CHUD har du möjlighet att avinstallera allt. Välj det.

Dem har jag sett men då blir jag av med allt förmodar jag? Jag har användning för några av programmen och vill helst bara bli av med processor-grejen.

Ta bort /System/Library/PreferencePanes/Processor.prefPane om den nu stör dig så himla mycket, det skadar inte installationen. Anledningen att du inte får upp avinstallationsvalet är att den ligger i /System, som du normalt inte ska röra.

1
Bevaka tråden