Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samlad lista med tangentbordsgenvägar

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Låt oss bygga en lista med tangentbords-genvängar:

[Option + Esc] eller [F5]...

System-wide wordcompletion.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-09-27 12:58

ja jösses - läste om den i nya MW men har inte testat förrän nu - STOR imp-faktor på den mörka sidan kan jag tänka mig...

Jag fattar inte

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-09-27 13:52

Börja skriv ett svar i rutan nedan... mitt i ett ord trycker du alt + esc... sen säger du; å faaan!

Ursprungligen av Wiberg:

Börja skriv ett svar i rutan nedan... mitt i ett ord trycker du alt + esc... sen säger du; å faaan!

Testade i Firefox, det var tydligen därför inget hände. Efter att ha gjort samma sak i Safari kan jag nu utbrista Å fan!

åh fan!!! häftigt!

målmannens oadresserade fuktisolerande ugglor... wow och folk tyckte man skrev kryptiskt innan

Retur = ny rad

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 21:07

Ctrl + F4 = Switcha mellan fönster

Ctrl + D = Delete

Ursprungligen av BobbyGBG:

Låt oss bygga en lista med tangentbords-genvängar:

[Option + Esc] eller [F5]...

System-wide wordcompletion.

Det är lustigt att folk inte känner det det där ännu alltså, det är ju två år gammalt, kom i Mac OS X 10.3.

Jo, jag bytte till Mac OS X för en vecka sedan.

Ett grymt tips (för nya switchare) är i alla fall Äpple + "<" (egentligen "," men verkar vara hårdkodad till en amerikans teckenuppstätning9. Växlar mellan aktiva fönster för ett program. Alt+Tab växlar ju bara mellan enskilda processer och inte processernas fönster. Grymt smidigt.

Ursprungligen av BobbyGBG:

Jo, jag bytte till Mac OS X för en vecka sedan.

Ja, jag klandrar inte dig, det finns nog många som använt 10.3 sedan det kom utan att känna till finessen, så det är jättebra att du tar upp den.

Ursprungligen av BobbyGBG:

Ett grymt tips (för nya switchare) är i alla fall Äpple + "<" (egentligen "," men verkar vara hårdkodad till en amerikans teckenuppstätning9. Växlar mellan aktiva fönster för ett program. Alt+Tab växlar ju bara mellan enskilda processer och inte processernas fönster. Grymt smidigt.

Ännu ett bra tips (som fler än bara nya switchare antagligen inte känner till).

1
Bevaka tråden