Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panasonic Lumix DMC-FZ5 - erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är i tagen att inskaffa digitalkamera, och har efter mycket läsande och pillande fastnat för Panasonic DMC-FZ5. Finns här någon som har erfarenhet av den? Var köper man den billigast (bor i Malmö)? Hur fungerar programvaran med Mac? Kameran använder SD/MMC minneskort... är det en beteckning på samma kort-typ, eller två typer av kort? Vilken är i så fall skillnaden?

Ursäkta mängden frågor...

Äger en sådan kamera, den fungerar nice, bra zoomomfång och macroläge m.m. Du kör med SD kort.

Köpte min via Pixmania i somras. Den är riktigt bra! Smidig och ett bra Macroläge. Klarar hyfsat dåliga ljusförhållanden. Fin dynamik i bilderna. Den saknar blixtkontakt men den inbyggda räcker långt.

En riktigt bra kamera till ett bra pris. Jag är nöjd!

Ja; och så är det Leicaoptik. Bara en sån sak!

Tack för kommentarer... beställde nu en svart DMC-FZ5 för 3775 inkl.moms, leveras på studs! Angående avsaknad av blixtsko, så har jag planer på att skaffa en Vivitarblixt med slav-funktion:

http://www.cametaauctions.com/ebay/vivitar/accessories/images/2000_flash_Panasonic_05.jpg

1
Bevaka tråden