Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes hittar inte Airtuneshögtalarna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-27 18:52

Vi har två stycken AE i huset och till den som sitter i vardagsrummet(basstaionen) har jag kopplat stereon. Problemet är att när jag öppnar itunes finns inte rutan där man väljer högtalare trots att jag ställt in att itunes ska leta efter fjärr-högtalare. Nu är det så att sladden från stereon till basstationen är runt 10m, men spelar det någon roll?
Någon som har lösningen på detta problem?

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-09-27 19:20

Dum fråga kanske, men du har väl ställt in att du vill "Aktivera Airtunes på Basstationen" under inställningarna för airportexpress?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-27 19:36

ja det har jag

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-09-27 20:10

Det finns en liten återställningsknapp på AEn. Jag har haft problem med att den är ohittbar hos mig ibland och då har jag tryckt på den lilla knappen med en tandpetare och dessutom kört AP-assistenten.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-27 20:15

problemet är ju att det inte ens kommer upp någon ruta där man kan välja högtalare

Det innebär att datorn i övrigt hittar din AE, om jag förstår dig rätt? I så fall, kan du kanske köra AP-assistenten på nytt för att konfigurera din AE. Helst ska du starta om datorn efter det.

1
Bevaka tråden