Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sitter med en nyinköpt Xserver med en Xserve Raid. Xservern har två stycken 80GB diskar. Jag har lagt systemet på en av diskarna och tänkte göra en kopia av det när allt är färdigkonfigurerat på den andra 80GB disken. Alla filer som skall läggas upp på servern skall ligga på raiden.
Finns det något bra sätt att klona över det färdigkonfigurerade systemet på den tomma 80GB disken så man kan ha den som backup om startdisken skulle krascha? och i så fall hur gör man det?
Alternativt klona till XServe RAID:en sedan lägga tillbaka ytterligare en klon på speglade diskar i själva XServe:n. Så slipper du arbetet med att boota om den ena disken smäller.
Alternativt klona till XServe RAID:en sedan lägga tillbaka ytterligare en klon på speglade diskar i själva XServe:n. Så slipper du arbetet med att boota om den ena disken smäller.
Hur speglar jag diskarna, måste inte det göras innan installationen? Om man som jag har kommit halvägs igenom konfigurationen och helst inte ville börja om så finns det kanske något annat alternativ?
Hur speglar jag diskarna, måste inte det göras innan installationen? Om man som jag har kommit halvägs igenom konfigurationen och helst inte ville börja om så finns det kanske något annat alternativ?
Kan du bara flytta systemet någon annanstans är det ju lätt att blåsa systemdiskarna med installationsskivans Skivverktyg till speglat och sedan lägga tillbaka systemet igen. OS X märker ingen skillnad.
Kan du bara flytta systemet någon annanstans är det ju lätt att blåsa systemdiskarna med installationsskivans Skivverktyg till speglat och sedan lägga tillbaka systemet igen. OS X märker ingen skillnad.
Så klart, du har så rätt. Skall göra det när servern är klar. Tack för tipsen allihopa!