Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för Mighty Mouse i Archicad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-29 21:08

Om du ritar i Archicad har scrollhjulet på ex.v. en Logitech mus fungerat som en panorerings knapp.
(Genom att trycka ned hjulet förvandlas pilen till en hand.) Mycket användbart när man jobbar med stora dokument.

Efter att ha instalerat drivrutiner för MM (mighty muose) har denna vitala funktion försvunnit, inte bara för MM utan även för Logitech musen.

Någon som kan hjälpa mig ?

Eller är det som supporten på Archicad säger : har du en gång instalerat MM är det kört !

I så fall undvik MM !

Archicad 9.0
Mac OS 10.4.2

Eller som supporten på Archicad borde säga(om de hade koll): Använd USB overdrive eller SteerMouse så funkar det.

• Medlem
  • 2005-09-29 21:36
Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Eller som supporten på Archicad borde säga(om de hade koll): Använd USB overdrive eller SteerMouse så funkar det.

har du prövat med Archicad ?

kliver över apples drivrutinter mao ?

ska själv pröva på måndag

De har egna drivisar ja.

Men det du söker är är väl bara att låta Rullbollen vara Knapp 3, det kan du ställa in i Apples inställningar.

• Medlem
  • 2005-11-08 16:00

Nej jag blir inte klok på varken USB overdrive eller att konfiurera skrollhjulet till knapp 3.

1. Vad jag är mycket angelägen om är att kunna pannorera med hjulknappen nedtryckt och släppa den funktionen när knappen släpps.

2. alt. om inte någon lösning finns : avinstallera drivrutinen till mighty mouse.

Någon ?

1
Bevaka tråden