Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link DGE-528T & Tiger server

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker få ett D-Link DGE-528T nätverkskort att fungera på en Dual 1,25 Ghz G4 (FW800), tillsammans med Tiger server (10.4.2).

Det vill sig inte riktigt. Trots installation vill inte kortet hittas av datorn. Någon som vet om detta kort inte är kompatibelt?

• Oregistrerad
  • 2005-10-25 20:23

Har du löst ditt problem? Jag är själv intresserad av att få igång DG-528T med Tiger.

stöder osx den d link modellen ?

efter som Du installerar ett pci kort antar jag att det är en G4 eller kanske G5 a som Du använder som server ...

om jag inte minns helt fel så stöder OSX Server bara vissa typer av nätverkskort.
är dock inte helt säker .

vet dock att Xsan bara stöder vissa kort . kanske är det lika dant med OSX Server ???

Köpte ett sådant hos Kjell & Company, trodde jag. Visade sig att jag fick ett ersättningskort som inte funkade med OSX. Upptäckte detta efter mycket om och men. Fick byta till ett Level One kort.
Även om det låter elementärt så kolla att du har rätt kort.

/Richard

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Försöker få ett D-Link DGE-528T nätverkskort att fungera på en Dual 1,25 Ghz G4 (FW800), tillsammans med Tiger server (10.4.2).

Det vill sig inte riktigt. Trots installation vill inte kortet hittas av datorn. Någon som vet om detta kort inte är kompatibelt?

Gammal tråd nu, men jag har just pratat med D-Links support och fått ett svar som jag inte tycker om. Det visar sig att D-Link helt enkelt inte har gjort drivrutiner för Mac OS X 10.4 och det verkar inte som att det kommer göras heller.

Budskapet är därför att man INTE ska köpa nätverkskortet D-Link DGE-528T om man kör ett nyare operativ än Mac OS X 10.2.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-12-18 00:10

Jag köpte ett DUB C2 för att få USB 2.0 in min powerbook G4, och det verkar som drivrutinerna
till detta inte funkar i MAC OS 10.4.

Trots att D-link skriver på sin hemsida att det ska det....

Verkar som att D-Link får skärpa sig. DustinHome, där jag köpte mitt nätverkskort, har lagt till info om att det har stöd upp till 10.2. Jag drog iväg ett mail till dom och informerade.

1
Bevaka tråden