Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quark 6.5-Att göra Pdf på Pdf funkar ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västervik
  • 2005-09-30 09:12

Hej, jag sitter i Quark 6.5. Har upptäckt att när jag gör en pdf på pdf, där pdf:en innehåller vektorgrafik så faller dessa bort. Detta är ett jätte problem efter som jag gör tidningar som inneåller annonser med ex logo. Har haft kontakt med Quark suport och påpekat detta. Men de har ingen lösning på problemet som det är nu. Är det någon som har samma problem? Och lyckas gå runt det. Nu gör jag så att den slutliga pdf:en som ska till tryck i version 5.5 och då fungerar det.

/Tessa

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-09-30 09:30

Ingen hjälp, men känner igen problemet med pdf-annonser (från Quark 6.5) som jag tagit emot där antingen allt utom loggan kom med eller tvärtom vid export av pdf från InDesign (utskrift var ok?). Tyckte det var ett mycket konstigt fel som fler borde råka ut för.
Jag öppnade pdf-filerna i Illustrator och sparade om så fungerade det, men det var ju bara en temporär lösning för mig.

//Kidde

• Medlem
  • Västervik
  • 2005-09-30 09:42

– Ja, jag tycker också att det borde vara fler som upptäckt detta. För versionen har ju funnit ett tag. (År kanske). Jag hoppas de löser det i 7:an. Det bör ju vara ganska simpel sak för en programerare detta efter som det fungerat tidigare.

//Tessa

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-30 17:39

Jag har råkat ut för samma sak i enstaka fall, och då har jag löst det genom att göra en eps-fil av den första pdf-filen (öppna pdf-filen i Illustrator).

1
Bevaka tråden