Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra mail-klient för PC

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haparanda
  • 2005-09-30 10:56

Ett par av våra burkar behöver köra windows och jag söker efter tips på en bra klient för mail som inte kommer från Microsoft (vill inte ha ms pga deras möjligheter till scriptning, alltså finesser som används av virus/trojan-makare).

Eudora är ett alternativ för mig. Vilka andra? De behöver inte nödvändigtvis vara helt gratis, men åtminstone nästan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-30 11:29

Thunderbird är helt ok, tycker jag!

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-30 11:41

Jag förstår att du vill undvika MS, men det är enligt mig svårt att komma ifrån att Outlook är ett överlägset bra program. (Det enskilda program jag saknar mest på macen.) Tror dock att det går att stänga av stora delar av scriptandet om det är en issue.

• Oregistrerad
  • 2005-09-30 23:26
Ursprungligen av memark:

Jag förstår att du vill undvika MS, men det är enligt mig svårt att komma ifrån att Outlook är ett överlägset bra program. (Det enskilda program jag saknar mest på macen.) Tror dock att det går att stänga av stora delar av scriptandet om det är en issue.

Måste (tyvärr) hålla med. Outlook är det bästa E-post programmet på marknaden (Entourage på mac suger kanelpung).

Annars så är Thunderbird inte så dåligt, Endora har gjort sitt imho men det är fortfarande många som använder det.

• Medlem
  • International user
  • 2005-09-30 23:32

Ännu en röst på Thunderbird. Bästa gratisklienten som finns.

Annars finns ju Pegasus, men det har jag aldrig begripit mig på. Kompetent men krångligt.

• Medlem
  • 2005-09-30 23:34

Detta är ett macforum. Trådar om Windows får du ta i Plus-delen eller annorstädes.

Mod

1
Bevaka tråden